Η διαχείριση της ετερότητας στο μάθημα της φυσικής αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση: μία προσέγγιση του λόγου των σχολικών εγχειριδίων υπό το πρίσμα της κριτικής παιδαγωγικής της ειρήνης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή αποβλέπει στη διερεύνηση της διαχείρισης της εθνικής και έμφυλης ετερότητας στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση, όπως αποτυπώνεται στον λόγο των εν χρήσει σχολικών εγχειριδίων του μαθήματος, καθώς και στην ανίχνευση ενδεχόμενων διακρίσεων που εγείρει αυτή η ετερότητα, μέσω μιας συστηματικής ανάλυσης του κειμένου και του περικειμένου επιλεγμένων τμημάτων των εν λόγω εγχειριδίων του Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου. Η διατριβή αντλεί τα θεωρητικά ερείσματα της από την Παιδαγωγική της Ειρήνης, με έμφαση στην κριτική επιστημολογική παράδοση, ενώ προσεγγίζει τα ζητήματα των έμφυλων και εθνικών ταυτοτήτων υπό το πρίσμα της κοινωνικής κατασκευής και μεταδομιστικών θεωρητικών παραδοχών. Εφαρμόζεται ένα σύνθετο ερευνητικό εργαλείο που απαρτίζεται από τη μέθοδο Κριτικής Ανάλυση Λόγου του Fairclough και τη Γραμματική του Οπτικού Σχεδιασμού των Kress & Van Leeuwen, μέσω του οποίου σταδιακά αναδεικνύεται ότι τόσο η διαχείριση της εθνικής ό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this dissertation is to do research into the management of ethnic and gender diversity in the context of the school subject of Physical Education in compulsory education, as reflected in the discourse of the textbooks in use. In addition it aims to detect possible discrimination raised by this diversity. These aims are implemented through a systematic analysis of the text and the paratext of selected chapters of textbooks of Primary School and High School. The theoretical underpinnings of this dissertation are drawn from the Peace Education, emphasizing the critical epistemological tradition. The issue of identity in terms of both gender and ethnicity is approached on the basis of social construction and poststructuralist theoretical assumptions. A complex research tool consisting of the method of Critical Discourse Analysis by Fairclough and Grammar of Visual Design by Kress & Van Leeuwen is applied. Through this analysis is gradually pointed out that the management of both ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31747
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31747
ND
31747
Εναλλακτικός τίτλος
The management of diversity in the school subject of physical education in compulsory education: an approach to the discourse of textbooks in terms of critical peace education
Συγγραφέας
Αρβανιτίδου, Βιργινία (Πατρώνυμο: Πολύκαρπος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Τομέας Γλώσσας και Ιστορίας
Εξεταστική επιτροπή
Χατζησαββίδης Σωφρόνιος
Μπονίδης Κυριάκος
Τσοκαλίδου Πετρούλα
Καρακίτσιος Ανδρέας
Τσιούμης Κωνσταντίνος
Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος
Παυλίδου Εύα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Παιδαγωγική της ειρήνης; Κριτική ανάλυση λόγου; Σχολικά εγχειρίδια; Φυσική αγωγή; Εθνική ετερότητα; Έμφυλη ετερότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
519 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)