Πρώιμη ανίχνευση διαταραχών του χωρόχρονου και παρέμβαση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας διαμέσου των παραμυθιών με υποστήριξη Η.Υ.

Περίληψη

Η αντίληψη του χωρόχρονου συνιστά βασικό προαπαιτούμενο για τη λειτουργική προσαρμογή του ανθρώπου στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον αλλά και στις αλλαγές ενώ εμπλέκεται στην κατάκτηση βασικών δεξιοτήτων, όπως η ανάγνωση και η γραφή. Η απουσία στον ελληνικό και διεθνή χώρο ηλεκτρονικής μορφής εργαλείων ανίχνευσης και αναγνώρισης της διαταραχής της αντίληψης του χωρόχρονου αλλά και παρέμβασης για διεύρυνση της αντίληψής του, κατάλληλων για παιδιά προσχολικής ηλικίας, μας ώθησε στη διερεύνηση της δυνατότητας, των προϋποθέσεων και στη δημιουργία, σε αφηγηματικό περιβάλλον δράσης, λογισμικού (ηλεκτρονικού εργαλείου) ανίχνευσης-αναγνώρισης της διαταραχής για παιδιά ηλικίας 4 - 6;5 ετών και λογισμικού παρέμβασης-διεύρυνσής της για παιδιά 5-6 ετών το οποίο ήταν και ο σκοπός της έρευνας μας. Έτσι προχωρήσαμε: α) στην εννοιολόγηση της αντίληψης του χωρόχρονου, της εξέλιξης, της διεύρυνσης και των διαταραχών της, β) στη δημιουργία ηλεκτρονικού τεστ ανίχνευσης και αναγνώρισης της διαταραχής της ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Perception of space and time is a crucial factor for the adaptation in physical and social environment as well as for the development of academic dexterities. The fact that early intervention has a greater chance of preventing later academic and social problems because it prevents the cumulating risk factors made us to clarify the causality, development as well as, intervention solutions for spatiotemporal perception deficits and to develop a computer administrated test, (Space Time Electronic Test-SteTest), and an electronic intervention program (Space Time Electronic Intervention program- STeIP) for preschool children aged 4-6;5. The computerized test and intervention program are created in a narrative colorful animated form which is familiar to young children. They are able to use the computerized test and intervention alone and enjoy the activity. Moreover parent and teacher questioners and a report form which is filled by the responsible for the administration are combined to make ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31714
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31714
ND
31714
Εναλλακτικός τίτλος
Computerized early identification test and intervention for space-time perception deficits in a narrative form for children 4-6,5 years old
Συγγραφέας
Μακράτζη, Αναστασία (Πατρώνυμο: Ελευθέριος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Σταύρου Λάμπρος
Βάμβουκας Μιχαήλ
Κούτρας Βασίλειος
Παγγέ-Λέκκα Πολυξένη
Σταλίκας Αναστάσιος
Σακελλαρίου Μαριγούλα
Γιώτσα Άρτεμις
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Χώρος χρόνος; Αντίληψη χωρόχρονου; ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ; Παιδιά προσχολικής ηλικίας 4-6,5 ετών; Τεστ πρώιμης ανίχνευσης μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή; Παρέμβση μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή; Παραμύθια; Αφήγηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
477 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)