Ευρωπαϊκές επιδράσεις στην ελληνική πρωτοβάθμια εκπαίδευση του 19ου αι.: η γαλλική και η γερμανική πρωτοβάθμια εκπαίδευση ειδικότερα η περίπτωση του Frobel, η μεταφύτευση του γερμανικού αυτού συστήματος στο ελληνικό νηπιαγωγείο 1850-1900

Περίληψη

Βασικός σκοπός της ερευνητικής εργασίας είναι να διερευνήσει και καταγράψει μεθοδολογικά, ποιες, σε ποιους τομείς και με ποιους τρόπους επέδρασαν συγκεκριμένες εκπαιδευτικές επιλογές στο χώρο της εκπαίδευσης. Εν συνεχεία δε, εάν και κατά πόσο εφαρμόστηκαν. Να επισημάνει τα γενικά χαρακτηριστικά των συγκεκριμένων επιλογών και επιδράσεων, που συντελέστηκαν, μέσω σχεδίων και αποφάσεων, για την οργάνωση και τη δομή της εκπαίδευσης το 19ο αι. Ειδικότερα, να γνωρίσουμε την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, όπως αυτή διαμορφώθηκε μετά τις όποιες ευρωπαϊκές επιρροές και επιδράσεις, πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές και θεσμικές. Ως δευτερεύοντες σκοπούς θέσαμε: α) Να προσεγγίσουμε το ιδεολογικό περιεχόμενο, που παρείχε το εκπαιδευτικό σύστημα και τις λειτουργικές του εκφάνσεις. β) Να καταγράψουμε τα διαδοχικά στάδια της εκπαίδευσης. Να παρουσιάσουμε ολοκληρωμένη την εικόνα τους, μέσα από τις συνθήκες εμφάνισής τους και να προσδιορίσουμε τη «γενετική» τους σύνθεση με τις επικρατούσες κατασ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this research is, primarily, to investigate and record methodologically which, in which areas and in what ways specific educational choices have influenced the field of education. Thereafter, if and at what extend they have been applied. Moreover, there are specified the general characteristics of these specific choices and influences which were implemented through planning and decision making for the organization and the infrastructure of education during the 19th century. Particularly, we get acquainted with the Greek educational reality formulated through certain political, economic, social, institutional and methodological European influences and effects. As secondary aims we have attempted to: a) approach the ideological content provided by the educational system and its functional aspects. b) record the successive stages of education by presenting their complete picture through the conditions of their occurrence and identifying their genetic composure in the existing c ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31660
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31660
ND
31660
Εναλλακτικός τίτλος
European influences in the greek primary education in the 19th century: the french and german primary education especially the case of Froebel, the transplant of this german system in the greek kindergarten 1850-1900
Συγγραφέας
Δοξοπούλου, Όλγα (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Παπαϊωάννου Απόστολος
Παππάς Αθανάσιος
Κουτσουβάνου Ευγενία
Καναβάκης Μιχαήλ
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Σακελλαρίου Μαρία
Στεργίου Αμαρυλλίδα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ευρωπαϊκές επιδράσεις; Εκπαίδευση; Γαλλική εκπαίδευση; Γερμανική εκπαίδευση; Φραϊβελιανό σύστημα; Ελληνικό νηπιαγωγείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
600 σ., εικ., πιν., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)