Συγκριτικές επιδράσεις διαφορετικών τεχνικών εξάσκησης στη μάθηση και εκτέλεση αντιληπτικο-κινητικών δεξιοτήτων των άνω ακρών

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή σχεδιάστηκε με σκοπό τη μελέτη των συγκριτικών επιδράσεων τεσσάρων τεχνικών εξάσκησης στη μάθηση και εκτέλεση μιας αντιληπτικο-κινητικής στόχευσης σε κινούμενο στόχο με το άνω άκρο. Για την επίτευξη του συγκεκριμένου σκοπού, αρχικά αξιολογήθηκε η επίδοση 40 δεξιόχειρων ατόμων(19,95+-3,97 ετών) κατά την εκτέλεση μιας αντιληπτικο-κινητικής δοκιμασίας στόχευσης. Εξαρτημένη μεταβλητή αποτέλεσε ο αριθμός των επιτυχημένων προσπαθειών στόχευσης. Εν συνεχεία τα άτομα αυτά κατανεμήθηκαν σε τέσσερις πειραματικές ομάδες(ΠΟ)[ομάδα Φυσικής Εξάσκησης(ΟΦΕ)(Ν=8), ομάδα Νοητικής Εξάσκησης(ΟΝΕ)(Ν=8), ομάδα Μοντελικής Εξάσκησης(ΟΜΕ)(Ν=8), ομάδα Εξάσκησης σε Εικονικό Περιβάλλον(ΟΕΠ)(Ν=8)] και μία ομάδα ελέγχου(ΟΕ)(Ν=8). Κάθε ΠΟ ενεπλάκη σε πρόγραμμα εξάσκησης, στην εκτέλεση μιαε αντιληπτικο-κινητικής δοκιμασίας στόχευσης, διάρκειας 4 ημερών. Για το ίδιο χρονικό διάστημα, η ΟΕ ενεπλάκη - για λόγους παρακίνησης - σε ένα πρόγραμμα επίλυσης γνωστικών έργων ασύνδετων, με την αντιληπτικο-κινη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present dissertation was to study the comparative effects of four different training techniques in the learning and performance of an aiming task of a moving target performance with the upper limb. For the purpose of the present research performance of 40 right-handed subjects(19,9+-3,97 years) in an aiming task was evaluated. The dependent variable was the number of correct aiming responses. After the pre-measure was completed the subjects were assigned to four experimental groups(EG)[Physical Practice group(PPG)(N=8), Mental Practice group(MPG)(N=8), Observational Practice group(OPG)(N=8), Virtual Environmental Practice group(VEPG)(N=8) and a Control group(CG)(N=8). The participants of each one of the four EG were exercises in the execution of an aiming task for 4 consecutive days. For the same period of time participants of the CG were asked to exercise in solving cognitive tasks(three-dimensional cognitive problems) that were irrelevant to aiming. Performance of the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31530
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31530
ND
31530
Εναλλακτικός τίτλος
Comparative effects of different training techniques in the learning and performance of perceptuo-motor skills of upper limbs
Συγγραφέας
Χατζηνικολάου, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Ηλίας)
Ημερομηνία
2004
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Γρούιος Γεώργιος
Κιουμουρτζόγλου Ευθύμιος
Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος
Μουρατίδης Ιωάννης
Δεληγιάννης Αστέριος
Κόλλιας Ηρακλής
Χατζητάκη Βασιλεία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κινητική αγωγή; Κινητική μάθηση; Μοντελική εξάσκηση; Νοητική εξάσκηση; Φυσική εξάσκηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiii, 248 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)