ΟΙ ΑΝΙΣΩΤΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΟΠΩΣ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΩΤΑΤ...

Περίληψη

ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΙ Η ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΤΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΠΙΘΑΝΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΑΙΝΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ. ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ, ΛΟΙΠΟΝ, Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΤΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, ΜΕΛΕΤΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΡΙΑΚΟΝΤΑΕΤΙΑ 1955-1985. Η ΣΥΝΔΙΑΣΜΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΑ ΕΞΗΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΙΣ ΑΝΙΣΩΤΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ, ΑΛΛΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΜΕΙΩΤΙΚΕΣ-ΑΜΒΛΥΝΤΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ. ΑΚΟΜΑ, ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΕΛΑΧΙΣΤΑ, ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΝΙΣΟ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE AIM OF THIS DISSERTATION IS TO ESTIMATE THE AMPLITUDE OF EDUCATIONAL INEQUALITY IN GREECE AND TO IDENTIFY ITS BASIC CHARACTERISTICS. AT THE SAME TIME, WE TRY TO LOCATE A POSSIBLE CONNECTION BETWEEN THE ENTRANCE EXAMS AND THE EDUCATIONAL INEQUALITY. WE ATTEMPT THE INSPECTION OF THE GREEK EDUCATIONAL INEQUALITY, BASED ON THE STATISTICAL DATA THAT CONCERN THE HIGHER EDUCATION USING PRIMARY STATISTICAL ELEMENTS, AS ALSO STATISTICAL MATERIAL DERIVED FROM THE GREEKAND FOREIGN LITERATURE. AT THE SAME TIME, WE STUDY THE ENTRANCE EXAMS THAT HAVE BEEN APPLIED THROUGH THE YEARS 1955-1985. THE COMBINED STUDY OF THE TWO ABOVE MENTIONED PARAMETERS LEAD US TO THE FOLLOWING CONCLUSIONS: THE EDUCATIONALINEQUALITY FOLLOWS THE DISPARITY OF THE GREEK SOCIAL FORMATION, THOUGH IT SHOWS A BLUNT DECREASING TENDENCY. LAST, THE ENTRANCE EXAMS DO NOT DETERMINE THE DEGREE OF THE GREEK EDUCATIONAL INEQUALITY, SO THE FUNCTION LEGITIMATING THE INEQUALITY PROCESSES OF THE PREVIOUS LEVELS OF THE PYR ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/3099
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/3099
Εναλλακτικός τίτλος
THE GREEK EDUCATIONAL INEQUALITY AS IT APPEARS BY STUDYING THE ENTRANCE EXAMS FOR THE HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS
Συγγραφέας
ΚΥΡΙΔΗΣ, ΑΡΓΥΡΙΟΣ
Ημερομηνία
1994
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Νομικών. Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης
Εξεταστική επιτροπή
ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΚΑΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΤΑΤΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΔΙΑΜΑΝΤΟΥΡΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ
ΥΦΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΑΝΤΕΛΙΔΟΥ-ΜΑΛΟΥΤΑ ΜΑΡΩ
ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Πολιτικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
ΑΕΙ; ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ; Εκπαίδευση; Εξετάσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά