Η πολυφωνία στο φλάουτο: μια ερευνητική, ερμηνευτική και διδακτική προσέγγιση

Περίληψη

Η ανακάλυψη πολυήχων στη σύγχρονη δημιουργία μουσικών έργων από το 1950 οδήγησε εκτελεστές και επιστήμονες σε ακουστικές έρευνες. Ωστόσο, τα πραγματικά «μυστικά» για τα ακουστικά δεδομένα και τον λόγο της εμφάνισής τους παραμένουν ανεξήγητα∙ η πλειοψηφία των συγγραμμάτων είτε παρέχουν θεωρητική ακουστική ανάλυση του φαινομένου, είτε αποτελούν συλλογές με φθογγικό υλικό. Η παρούσα διατριβή, στηριζόμενη στις υπάρχουσες ακουστικές μελέτες, θέλει να συμβάλλει στην αποκάλυψη του λόγου ύπαρξης των πολυήχων στο φλάουτο. Εξετάζει, με ακουστικά κριτήρια, τη λειτουργία της δακτυλοθεσίας και τη σχέση της με τη στήλη του αέρα. Εξηγεί επίσης πως προκύπτουν οι συνηχήσεις και το φθογγικό τους υλικό. Η διατριβή χωρίζεται σε μια εισαγωγή και οκτώ κεφάλαια. Στην εισαγωγή συζητείται η πρωτοτυπία του θέματος και αναπτύσσονται οι λόγοι για την αναζήτηση μιας επιστημονικής τεκμηρίωσής του. Στο πρώτο κεφάλαιο συλλέγονται και περιγράφονται συγγενή είδη φλάουτων από διάφορες ευρωπαϊκές και έξω-ευρωπαϊκές μουσι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the years after 1950, multiphonics were extensively used by a variety of composers, leading to acoustic surveys by both performers and scientists. However, the real "secrets" that cause the appearance of the special pitch material as well as the reasons of its acoustical behaviour remained merely theoretical and undelivered to performers. In the 21st century multiphonics are still unspecified as far as their behavior is concerned, their pitch and timbre are described differently in various sources of reference, therefore causing confusion in their use by composers and performers alike. The search for a concrete and practical approach that would be generally valid and apply to their behavior led to this dissertation. The different functions of the flute holes in the variety of constellations and registers has been an impressing discovery that provided the “key” for a new organization and documentation of the multiphonics. The thesis is divided into an introduction and eight chapters. ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/30019
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/30019
ND
30019
Συγγραφέας
Τσέντς, Κατρίν Αννέττε (Πατρώνυμο: Βολφγκάνγκ)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Λογιάδης Μιλτιάδης
Μαραγόπουλος Δημήτριος
Ξανθουδάκης Χαράλαμπος
Παπαδάτος Ιωσήφ
Δημητριάδης Δήμος
Μνιέστρης Ανδρέας
Ζέρβας Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Βιβλιογραφία φλάουτου; Ακουστική του φλάουτου; Συστηματική της δακτυλοθεσίας; Συμπεριφορά των πολυήχων; Λειτουργία των ανοικτών και κλειστών οπών; Λεοτουργία του φθογγικού υλικού στις περιοχές υοερφυσήματος; Διαγράμματα δακτυλισμών; Εκμάθηση και εφαρμογή των πολυήχων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
iii, 196 σ., πιν., σχημ., ευρ. + 1 CD Ήχου
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)