Περίληψη
Η διδακτορική διατριβή είναι γραμμένη σε μορφή εγχειριδίου. Προορίζεται για σπουδαστές Ωδείων και μουσικών τμημάτων σύνθεσης και θεωρητικών των ΑΕΙ. Ο βασικός σκοπός της εργασίας ήταν: 1) εκμάθηση των θεμελιωδών κανόνων σύνθεσης, 2) εγκαθίδρυση πειθαρχίας στη σκέψη και την τεχνική των σπουδαστών, 3) ανάπτυξη των μουσικών ικανοτήτων μέσα από τις πρακτικές δημιουργικές ασκήσεις. Οι δημιουργικές ασκήσεις πραγματοποιούνται σε τέσσερα επίπεδα: ανάλυση έργων, γραπτές ασκήσεις, ασκήσεις στο πιάνο και ο αυτοσχεδιασμός, ασκήσεις για την ακοή. Όλες αυτές χωρίζονται σε μελωδικές, αρμονικές και πολυφωνικές. Οι ασκήσεις παρατίθενται παράλληλα με το εγχειρίδιο, με τη σειρά δυσκολίας και με τη λογική - από το απλούστερο στο πιο σύνθετο. Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν βασίστηκαν στη λεπτομερή ανάλυση των μουσικών έργων, στην πρακτική εξάσκηση πάνω στους ομοφωνικούς και πολυφωνικούς κανόνες, στην επαγωγική και απαγωγική μέθοδο των ασκήσεων. Η διατριβή προτείνει ένα διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών που δί ...
Η διδακτορική διατριβή είναι γραμμένη σε μορφή εγχειριδίου. Προορίζεται για σπουδαστές Ωδείων και μουσικών τμημάτων σύνθεσης και θεωρητικών των ΑΕΙ. Ο βασικός σκοπός της εργασίας ήταν: 1) εκμάθηση των θεμελιωδών κανόνων σύνθεσης, 2) εγκαθίδρυση πειθαρχίας στη σκέψη και την τεχνική των σπουδαστών, 3) ανάπτυξη των μουσικών ικανοτήτων μέσα από τις πρακτικές δημιουργικές ασκήσεις. Οι δημιουργικές ασκήσεις πραγματοποιούνται σε τέσσερα επίπεδα: ανάλυση έργων, γραπτές ασκήσεις, ασκήσεις στο πιάνο και ο αυτοσχεδιασμός, ασκήσεις για την ακοή. Όλες αυτές χωρίζονται σε μελωδικές, αρμονικές και πολυφωνικές. Οι ασκήσεις παρατίθενται παράλληλα με το εγχειρίδιο, με τη σειρά δυσκολίας και με τη λογική - από το απλούστερο στο πιο σύνθετο. Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν βασίστηκαν στη λεπτομερή ανάλυση των μουσικών έργων, στην πρακτική εξάσκηση πάνω στους ομοφωνικούς και πολυφωνικούς κανόνες, στην επαγωγική και απαγωγική μέθοδο των ασκήσεων. Η διατριβή προτείνει ένα διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών που δίνει τη δυνατότητα στους σπουδαστές να μελετούν και να γράφουν μουσική από την αρχή των επαγγελματικών σπουδών σύνθεσης και παράλληλα με τα μουσικό-θεωρητικά μαθήματα. Η σπουδή της σύνθεσης προτείνεται να πραγματοποιείται στα Ωδεία ως «Ωδειακή Βασική Εκπαίδευση» μετά το πτυχίο της αρμονίας και στα ΑΕΙ ως «Πανεπιστημιακή Υποχρεωτική Εκπαίδευση» από το πρώτο έτος φοίτησης. Οι σπουδαστές κατά την προετοιμασία για τις απολυτήριες εξετάσεις ζητείται να επιλέξουν και να συνθέσουν έργα πάνω σε ένα από τα τρία προτεινόμενα προγράμματα. Με την περάτωση των εργασιών οι σπουδαστές θα είναι σε θέση να γράφουν μικρά και μεγάλα έργα διαφορετικού περιεχομένου και στυλ. Με το εξεταστικό πρόγραμμα που προτείνεται, θα δείξουν πόσο καλά είναι καταρτισμένοι με τις θεμελιώδεις αρχές σύνθεσης και πόσο καλά θα είναι προετοιμασμένοι για τις σύγχρονες τεχνικές.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The doctoral dissertation is written in the form of a handbook. It is intended for students of conservatories and universities of musical composition and theory. The main purpose of the paper was: 1) the learning of the basic principles of composition, 2) the establishment of discipline in the thought and technique of the students, 3) the development of musical abilities through practical creative exercises. The creative exercises are accomplished in four levels: project analysis, written exercises, piano exercises and improvisation and hearing exercises. All these are divided into melodious, harmonic and polyphonic. The exercises are presented in parallel with the handbook, in an order of difficulty and in a logical way - from the simplest to the more complex. The methods used were based on the detailed analysis of musical pieces, the practice of homophonic and polyphonic rules and the inductive and deductive method of the exercises. The dissertation proposes a different course of stu ...
The doctoral dissertation is written in the form of a handbook. It is intended for students of conservatories and universities of musical composition and theory. The main purpose of the paper was: 1) the learning of the basic principles of composition, 2) the establishment of discipline in the thought and technique of the students, 3) the development of musical abilities through practical creative exercises. The creative exercises are accomplished in four levels: project analysis, written exercises, piano exercises and improvisation and hearing exercises. All these are divided into melodious, harmonic and polyphonic. The exercises are presented in parallel with the handbook, in an order of difficulty and in a logical way - from the simplest to the more complex. The methods used were based on the detailed analysis of musical pieces, the practice of homophonic and polyphonic rules and the inductive and deductive method of the exercises. The dissertation proposes a different course of study, which gives to the students the opportunity to study and write music from the beginning of their professional study of composition in parallel to the musical-theoretical courses. The study of composition will be done in conservatories as a "Conservatory Basic Education" after the degree of harmonics and in universities as a "University Basic Education" from the first year of study. During their preparation for the examination, the students will have to choose and compose pieces on one of the three proposed programs. After the completion of their papers, the students will be able to compose small pieces of different content and style. Through the proposed examinational program, they will show the level of their proficiency on the basic principles of composition and how well prepared are for the contemporary techniques.
περισσότερα