Κατανοώντας την έννοια των δικαιωμάτων του παιδιού στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα

Περίληψη

Με την παρούσα μελέτη επιχειρούμε να διερευνήσουμε το λόγο των εκπαιδευτικών, μαθητών-μαθητριών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και εκπροσώπων φορέων που ασχολούνται με ζητήματα της παιδικής ηλικίας στη χώρα μας, σχετικά με το πώς κατανοούν, δομούν και διαπραγματεύονται την έννοια των δικαιωμάτων του παιδιού. Η συζήτηση για τα δικαιώματα μας ενδιαφέρει ως μια προοπτική που δημιουργεί ευκαιρίες για αυθεντική συμμετοχή των παιδιών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων που τα αφορούν. Γι’ αυτό επιχειρούμε να διερευνήσουμε και το πώς αντιλαμβάνονται την έννοια της συμμετοχής στο σχολικό πλαίσιο. Το θεωρητικό και μεθοδολογικό υπόβαθρο της έρευνας διαμορφώθηκε με βάση τη θεωρία της κοινωνικής κατασκευής και τη νέα κοινωνιολογία της παιδικής ηλικίας. Στόχος της συγκεκριμένης μελέτης είναι να διερευνήσει: (α) πως κατανοούν την έννοια των δικαιωμάτων του παιδιού οι φορείς, οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά με βάση: (1) το πώς την ορίζουν, (2) το πώς συζητούν για τη σημαντικότητα των ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present doctoral thesis explores primary and secondary teachers’ and students’ discourses on how they conceptualize children’s rights. It explores also how the institutional agents, who deal with children’s matters in Greece, understand children’s rights. Furthermore it tries to investigate how the participants conceptualize the right of participation in the school setting. The study’s theoretical and methodological background lies on the principles of the constructivism theory and on the new sociology of childhood. The study aims at identifying (a) how the teachers, children and institutional agents understand children’s rights’ concept according to: (1) the way they define it, (2) the way they discuss about the importance of children’s rights and (3) the way they discuss the knowledge of children’s rights and its consequences, (b) how teachers, children and institutional agents understand the participation concept in the school setting and (c) the constructions concerning childho ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29196
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29196
ND
29196
Εναλλακτικός τίτλος
Conceptualizing children's rights in greek school setting
Συγγραφέας
Σουέρεφ, Αικατερίνη-Ευτέρπη (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μπίμπου-Νάκου Ιωάννα
Λιάμπας Αναστάσιος
Πανταζής Παύλος
Δεληγιάννη-Κουϊμτζή Βασιλική
Στογιαννίδου Αριάδνη
Σακκά Δέσποινα
Κογκίδου Δήμητρα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δικαιώματα του παιδιού; Συμμετοχή; Εκπαίδευση; Ελληνικό σχολείο; Παιδική ηλικία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
442 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)