Περίληψη
Στο πλαίσιο της παρούσας διατριβής διερευνώνται θέματα τα οποία αφορούν στη σχεδίαση, ανάπτυξη και εφαρμογή τεχνολογικώς υποστηριζομένων μαθησιακών περιβαλλόντων με αξιοποίηση της Logo ως γλώσσας προγραμματισμού και φιλοσοφίας εκπαίδευσης.Αντικείμενο της διατριβής αποτέλεσε η Ανάπτυξη Μαθησιακών Περιβαλλόντων με Αξιοποίηση της Γλώσσας Προγραμματισμού Logo στη Διδακτική Πράξη με στόχο την προαγωγή της διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών.H διατριβή προτείνει ένα πλαίσιο σχεδιασμού, ανάπτυξης και εφαρμογής διδακτικών σεναρίων και δραστηριοτήτων με αξιοποίηση μικρόκοσμων, ανεπτυγμένων σε Logo-like περιβάλλοντα, ως διδακτικά-μαθησιακά εργαλεία εστιάζοντας στη διδασκαλία της Πληροφορικής και διερευνάται η συμβολή αυτών στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία μέσα από συγκεκριμένα αυθεντικά διδακτικά παραδείγματα. Οι δραστηριότητες και οι μικρόκοσμοι σχεδιάστηκαν και αναπτύχθηκαν με στόχο να υποστηρίξουν τη διαδικασ ...
Στο πλαίσιο της παρούσας διατριβής διερευνώνται θέματα τα οποία αφορούν στη σχεδίαση, ανάπτυξη και εφαρμογή τεχνολογικώς υποστηριζομένων μαθησιακών περιβαλλόντων με αξιοποίηση της Logo ως γλώσσας προγραμματισμού και φιλοσοφίας εκπαίδευσης.Αντικείμενο της διατριβής αποτέλεσε η Ανάπτυξη Μαθησιακών Περιβαλλόντων με Αξιοποίηση της Γλώσσας Προγραμματισμού Logo στη Διδακτική Πράξη με στόχο την προαγωγή της διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών.H διατριβή προτείνει ένα πλαίσιο σχεδιασμού, ανάπτυξης και εφαρμογής διδακτικών σεναρίων και δραστηριοτήτων με αξιοποίηση μικρόκοσμων, ανεπτυγμένων σε Logo-like περιβάλλοντα, ως διδακτικά-μαθησιακά εργαλεία εστιάζοντας στη διδασκαλία της Πληροφορικής και διερευνάται η συμβολή αυτών στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία μέσα από συγκεκριμένα αυθεντικά διδακτικά παραδείγματα. Οι δραστηριότητες και οι μικρόκοσμοι σχεδιάστηκαν και αναπτύχθηκαν με στόχο να υποστηρίξουν τη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης (i) προωθώντας τη διερευνητική και συνεργατική προσέγγιση για τη μάθηση και (ii) παρέχοντας ένα πλαίσιο υποστήριξης στους εμπλεκόμενους (εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους) κατά τη διάρκεια εκπόνησης δραστηριοτήτων στη διδακτική πράξη. Επίσης, στο πλαίσιο της διατριβής προτείνονται διαδικτυακά μαθησιακά περιβάλλοντα ως εναλλακτικές διαδικτυακές διδακτικές προτάσεις εισαγωγής στη Logo και αξιοποίησης Logo-like περιβαλλόντων στα σύγχρονα Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης/Μαθημάτων (LMS/LCMS) Moodle και LAMS. Συγκεκριμένα αναπτύχθηκαν α) ένα διαδικτυακό εισαγωγικό μάθημα στη Logo στη διαδικτυακή πλατφόρμα Moodle όπου κατηγοριοποιήθηκε το διδακτικό-μαθησιακό υλικό ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και β) ακολουθίες μαθησιακών δραστηριοτήτων εισαγωγής στη Logo στην πλατφόρμα LAMS. Τέλος, προτείνεται το διαδικτυακό μαθησιακό περιβάλλον κοινωνικής δικτύωσης «Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης», το οποίο διαμορφώνεται στο πλαίσιο ανάπτυξης και λειτουργίας του ομώνυμου διαδικτυακού εκπαιδευτικού κοινωνικού δικτύου. Στόχο του δικτύου αποτελεί η λειτουργία του ως κοινότητα πρακτικής και μάθησης, ως βήμα διαλόγου και αλληλοϋποστήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας στην προσπάθεια αναβάθμισης της διδακτικής - μαθησιακής διαδικασίας. Το δίκτυο απευθύνεται κυρίως στους καθηγητές Πληροφορικής και στους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και εκπαιδευτικών βαθμίδων που ενδιαφέρονται για την αξιοποίηση της Logo στη διδακτική πράξη.Το προτεινόμενο πλαίσιο και τα αντίστοιχα μαθησιακά περιβάλλοντα υποστηρίζουν τη διερευνητική και συνεργατική μάθηση και συμβάλλουν στην ενεργή συμμετοχή των εμπλεκομένων (εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων), την οικοδόμηση της γνώσης σε έννοιες του προγραμματισμού και την καλλιέργεια δεξιοτήτων προγραμματισμού, έκφρασης και συνεργασίας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
In the context of this dissertation, issues concerning the design, development and implementation of technology-supported learning environments through the use of Logo as a programming language and philosophy of education are studied.The thesis focuses on the development of learning environments with Use of Logo programming language in didactic praxis to promote exploratory and collaborative learning in primary and secondary education and teacher training.In this thesis, it is proposed a framework for designing, developing and implementing scenarios and teaching activities by using microworlds developed in Logo-like environments as teaching-learning tools focusing on teaching Informatics and investigating the contribution of these in the teaching-learning process through authentic teaching examples. Activities and microworlds were designed and developed to support the teaching and learning process (i) promoting learning through exploration and collaboration and (ii) providing a scaffol ...
In the context of this dissertation, issues concerning the design, development and implementation of technology-supported learning environments through the use of Logo as a programming language and philosophy of education are studied.The thesis focuses on the development of learning environments with Use of Logo programming language in didactic praxis to promote exploratory and collaborative learning in primary and secondary education and teacher training.In this thesis, it is proposed a framework for designing, developing and implementing scenarios and teaching activities by using microworlds developed in Logo-like environments as teaching-learning tools focusing on teaching Informatics and investigating the contribution of these in the teaching-learning process through authentic teaching examples. Activities and microworlds were designed and developed to support the teaching and learning process (i) promoting learning through exploration and collaboration and (ii) providing a scaffolding to those involved (teachers and learners) during the engagement with activities in classroom. Also in the dissertation online learning environments are proposed as alternatives online teaching suggestions in introducing Logo and Logo-like environments in modern Learning Management Systems / Course (LMS / LCMS) Moodle and LAMS. In particular, a) an online introductory Logo course on Moodle platform where is grouped the teaching-learning material for each level of education and b) sequences of learning activities on introduction to Logo into LAMS platform. Finally, the online learning environment of social networking "The Logo in education: A learning community of practice is proposed, which is formed in the framework of development and operation of the homonymous online educational social network. The network is functioning as a learning community of practice and as a step for dialogue and mutual support of the educational community in the effort to upgrade the teaching - learning process. The network concerns primarily teachers of Informatics and teachers of all disciplines and educational levels who are interested in the use of Logo in the classroom. The proposed framework and corresponding learning environments support exploratory and collaborative learning and contribute to the active involvement of stakeholders (teachers and learners), the construction of knowledge in programming concepts and cultivation of programming, expression and collaboration skills.
περισσότερα