Κινηματογράφος ιδεών: αναπαραστάσεις σώματος και παιχνίδια του μυαλού στον David Cronenberg

Περίληψη

Ο στόχος της διδακτορικής αυτής διατριβής είναι η χρήση του έργου του Cronenberg σαν παράδειγμα για το πως μπορεί να εφαρμοστεί μια ιδεολογική και κυρίως φιλοσοφική ανάλυση στον κινηματογράφο. Επίσης διερευνάται πώς αφηρημένες και περίπλοκες ιδέες μεταφράζονται σε εικόνες και πώς ο σκηνοθέτης κατορθώνει με μια φανταστική αφήγηση να οδηγήσει τους θεατές σε μια έστω διαισθητική αντίληψη σύγχρονων κοινωνιολογικών και φιλοσοφικών προβληματισμών ξεφεύγοντας από τα στεγανά των κινηματογραφικών ειδών. Η μελέτη αυτή δεν είναι μονογραφία πάνω στον Cronenberg, όπου αναλύεται το κάθε έργο χωριστά και δίνονται πληροφορίες για τον σκηνοθέτη, με αποτέλεσμα ορισμένες ταινίες να αναλύονται σε πολλά κεφάλαια ενώ άλλες να αναφέρονται ως ενισχυτικά παραδείγματα. Η δομή της στηρίζεται στα θέματα που κυριαρχούν στο έργο του Cronenberg και είναι τα ακόλουθα: η σεξουαλικότητα, η πληγή ως ερωτικό όργανο, η ασθένεια, ο άνθρωπος-ζώο, ο άνθρωπος-μηχανή, η ύπαρξη χωρίς σώμα, η ατομική ταυτότητα και η έννοια τη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis uses the films of Cronenberg as an example of the implementation of ideological and mainly philosophical analysis in cinema. Moreover, it is investigated how abstract and complicated ideas are translated into pictures and how the director manages to lead the spectators to an almost intuitive understanding of contemporary sociological and philosophical issues through an imaginary narrative. This study is not a monograph on Cronenberg and thus not every film is separately analyzed. On the contrary some films are analyzed in many different chapters while others are just mentioned as reinforcing examples. Its’ structure is based on the themes that dominate Cronenberg’s work: Sexuality; wound as an erotic organ; illness; man-animal; man-machine; existence without a body; personal identity; and the concept of reality. The first of these themes are body related while the last two relate to the mind. The shift of the director’s focal point from the body to the mind occurs simultan ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28387
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28387
ND
28387
Εναλλακτικός τίτλος
Cinema of ideas: representations of the body and games of the mind in David Cronenberg
Συγγραφέας
Τραγέα, Ελένη (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
Εξεταστική επιτροπή
Σκαρπέλος Ιωάννης
Παραδείση Μαρία
Καββαθάς Διονύσιος
Ρηγοπούλου Πέπη
Ποταμιάνος Δημήτριος
Κακαβούλη Μαρία
Ζέρη Περσεφόνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
ΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος ιδεών; Φιλοσοφία; Κοινωνιολογία; Ψυχολογία; Σώμα; Αναπαράσταση πραγματικότητας; Αφήγηση; Νούς
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
263 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)