Η απόκτηση δομών μετατόπισης στην ελληνική ως μητρική γλώσσα: δεδομένα από τη διαδικασία της κατανόησης

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής αυτής ήταν η μελέτη της διαδικασίας κατανόησης των δομών μετακίνησης (ερωτηματικές προτάσεις, δομές εστίασης, δομές μετακίνησης με κλιτικά και περιοριστικές αναφορικές προτάσεις), συγκριτικά με τις μορφοσυντακτικές δομές (παθητική μορφολογία και επιθετικές μετοχές) στην Ελληνική ως μητρική γλώσσα. Εξετάσαμε εάν κάποια ή όλες οι δομές μετακίνησης είναι περισσότερο προβληματικές συντακτικά από τις μορφοσυντακτικές δομές, όσον αφορά στην κατανόηση των παιδιών. Στη συνέχεια αναζητήσαμε διαφορές ανάμεσα στις ερωτηματικές προτάσεις, δομές εστίασης, δομές μετακίνησης με κλιτικά και περιοριστικές αναφορικές προτάσεις ανά ηλικιακή ομάδα. Παρομοίως, εξετάσαμε εάν η κατανόηση της παθητικής μορφολογίας διαφέρει από τις επιθετικές μετοχές. Ένα άλλο θέμα ενδιαφέροντος ήταν η αναζήτηση διαφορών ανάμεσα στις γραμματικά σωστές παθητική και αυτοπαθή ερμηνεία της παθητικής μορφολογίας ανά ηλικιακή ομάδα και μας απασχόλησε το αν η μη-γραμματική ενεργητική ερμηνεία εμφανίζεται μόνο στα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present thesis was to examine the development in child Greek comprehension of left-periphery (wh-, focus, clitic left dislocation and restrictive relative clause structures), as well as lexicon-syntax interface (non-active morphology and adjectival passives). The results have generally revealed a developmental pattern across constructions starting from Group 2 (3;7- 4;6 years) in verification of the Experimental hypothesis, which claims that child grammar is UG-constrained and children are based on adult mechanisms for their sentence parsing (Modularity matching model- Crain & Thornton 1998). Still, the oldest Group (5;7;6;6) has reached the adult standard only in the Truth Value Judgement task in all constructions but wh- and adjectival passive ones, revealing task effects. We also checked whether anyone or all of the structures affecting the left-periphery pose greater syntactic difficulty than the lexicon-syntax interface ones and found out that the latter structures ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27821
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27821
ND
27821
Εναλλακτικός τίτλος
Displacement phenomena in L1 Greek: a study of comprehension
Συγγραφέας
Καλαϊτζίδου, Συμέλα-Μαρία Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Τσιμπλή Ιάνθη-Μαρία
Ρούσσου Άννα
Κακουριώτης Αθανάσιος
Αγαθοπούλου Ελένη
Αλεξίου Θωμαή
Λαβίδας Νικόλαος
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Γλώσσα & Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Δομές μετατόπισης; Ελληνικά ως μητρική γλώσσα; Διαδικασία κατανόησης; Ερωτηματικές προτάσεις; Δομές εστίασης; Δομές μετακίνησης με κλιτικά; Περιοριστικές αναφορικές προτάσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
565 σ., εικ., πιν.