Η διδασκαλία των πολύσημων ρημάτων 'make' και 'do' στους έλληνες ομιλητές: μια γνωστική προσέγγιση

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα μελετά την έννοια της πολυσημίας. Συγκεκριμένα, διερευνούμε εάν η τεχνική “of metaphor awareness” που βασίζεται στη γνωμική προσέγγιση διαφοροποιεί την ικανότητα των ομιλητών να μάθουν τα ρήματα “make” και “do” σε σύγκριση με άλλους ομιλητές των οποίων η διδασκαλία βασίζεται στις τεχνικές της απομνημόνευσης και επανάληψης. Τ’ αποτελέσματα έδειξαν ότι: i) και οι δύο τεχνικές παίζουν θετικό ρόλο στην εκμάθηση των πολύσημων ρημάτων, ii) η τεχνική “of metaphor awareness” έχει ιδιαίτερα ενθαρρυντικά αποτελέσματα στην περιοχή των phrasal verbs, iii) η απόδοση και των νεαρών ομιλητών και των ενηλίκων καθορίζεται κατά ένα μεγάλο μέρος από τον παράγοντα της ηλικίας.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis investigates the notion of polysemy. The theoretical framework adopted is cognitive semantics. Consequently, we test whether the cognitive-based instructional technique of metaphor awareness will differentially affect learners’ ability to acquire the polysemous verbs “make” and “do” compared to other learners instructed in accordance with the techniques of memorization and repetition. Results from the experimental part of the study reveal the following findings: i) both techniques play a positive role in both the acquisition and retrieval of the multiple meanings of the polysemous verbs “make” and “do”, ii) the technique of metaphor awareness yields encouraging results in the field of phrasal verbs, iii) the performance of both young learners and adult is conditioned to a large extent by the variable of age.
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/24379
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/24379
ND
24379
Εναλλακτικός τίτλος
The teaching of the polysemous verbs 'make' and 'do' to greek learners of english: a cognitive linguistic approach
Συγγραφέας
Τουπλικιώτη, Σοφία Μιλτιάδης
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Τσιμπλή Ιάνθη-Μαρία
Αθανασιάδου Αγγελική
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Ψάλτου-Τζόυσυ Αγγελική
Τρύφωνα-Αντωνοπούλου Νιόβη-Αγγελική
Αναστασιάδη-Συμεωνίδη Άννα
Αγαθοπούλου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Γλώσσα & Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Πολυσημία; Ομωνυμία; Γνωστική προσέγγιση; Διδακτική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
[xiv], 305 σ., εικ.