Η έννοια του πολλαπλού στη μεταμοντέρνα τέχνη: μια νέα οπτική της χαρακτικής

Περίληψη

Η έρευνα ασχολείται με τις αισθητικές αξίες των πολλαπλών τυπωμάτων της χαρακτικής τέχνης και τις ψηφιακές αναπαραγωγές του χαρακτικού έργου. Ο τίτλος είναι: «Η έννοια του πολλαπλού στην μεταμοντέρνα τέχνη. Η νέα οπτική της χαρακτικής». Η ειδικότητά μου ως ζωγράφου και χαράκτριας με βοηθάει στην ευκολότερη κατανόηση της δημιουργικής διαδικασίας του καλλιτέχνη, επομένως με διευκολύνει να εργαστώ κάνοντας σχολαστικό έλεγχο πάνω στην παραγωγή του τυπώματος1. Ο έλεγχος που αφορά στον τρόπο παραγωγής του έργου τέχνης έχει σαν σκοπό την ιδανική κριτική γύρω από την αισθητική τεκμηρίωση του πολλαπλού έργου τέχνης. Η επαναδιαχείρηση σαν σκοπό έχει την καλύτερη κριτική άποψη, την «ιδανική κριτική», και την εξακρίβωση με την έννοια της ταυτοποίησης του προτύπου έργου -χαρακτικής μήτρας- (ξύλινης, μεταλλικής, πλεξιγκλάς, ψηφιακής), με τα δείγματά του (αντίτυπα). Οι άξονες που διατρέχουν την έρευνα βασίζονται στα παρακάτω ερωτήματα:Θεμελιώνεται η αισθητική αξία του ψηφιακού τυπώματος από την αισ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The study is structured around the following questions: Is the aesthetic value of a digital print established by classifying it according to the aesthetic theory of the ‘sublime’? What are the aesthetic values of multiple prints produced from engravings? According to what aesthetic values is an artwork – an engraving or a digital copy – defined as an aesthetic object? What are the criteria of the aesthetic values of modern art? Are multiples becoming firmly established as works of art? In this study we are concerned with the concept of the multiple as it is understood today. Why is it important for us to concern ourselves with reproductions when advertising does this so well? And where does the much-debated uniqueness of an artwork now lie? All of these questions have particularly preoccupied the philosophy of art from 1960 onwards, as a response to the activities of the New York School and the way in which industry brought out, for commercial consumption, high-design produ ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27193
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27193
ND
27193
Εναλλακτικός τίτλος
The concept of the multiple in post-modern art: A new perspective for engraving
Συγγραφέας
Πατσή, Μαρία (Πατρώνυμο: Σωτήριος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Εξεταστική επιτροπή
Αργυράκη-Χριστουλίδη Ρεγγίνα-Μαρία
Σαχίνης Ξενοφών
Σαββόπουλος Χάρης
Μορταράκος Κυριάκος
Πασχαλίδης Γρηγόρης
Τσάρας Γιώργος
Λάββα Στέλλα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Αισθητικό αντικείμενο; Πολλαπλά τυπώματα; Μοντέρνο και μεταμοντέρνο στοιχείο; Φιλοσοφική και Κοινωνιολογική προσέγγιση; Χαράκτες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
503 σ., εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)