Η φιλοσοφική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα 1904-1925

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας μελέτης αποτελούν οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στο χρονικό διάστημα 1904-1925 και η αντιμετώπισή τους από τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η επιλογή των χρονικών ορίων της έρευνας συνδέεται με δύο σημαντικούς σταθμούς στην ιστορία της Φιλοσοφικής Σχολής. Το 1904 νομοθετείται η διχοτόμηση της Φιλοσοφικής και η δημιουργία ξεχωριστής Σχολής για τις μαθηματικές και φυσικές επιστήμες, της Φυσικομαθηματικής Σχολής. Το 1925, η ίδρυση του δεύτερου Πανεπιστημίου στη Θεσσαλονίκη σηματοδοτεί το τέλος της αποκλειστικότητας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σε ιδεολογικό και εκπαιδευτικό επίπεδο. Από την επόμενη χρονιά, το 1926, θα αρχίσει να λειτουργεί η δεύτερη, “ανταγωνιστική” θα λέγαμε, Φιλοσοφική Σχολή της χώρας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Η επιλογή της Φιλοσοφικής από τις Σχολές του Πανεπιστημίου Αθηνών, συνδέεται με τον ισχυρό λόγο και ρόλο που διαθέτει αναφορικά με τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και τον προσανατολισμό της εκπαίδευσ ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26589
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26589
ND
26589
Συγγραφέας
Σιμενή, Περσεφόνη (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μπουζάκης Ιωσήφ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις; Πανεπιστήμιο Αθηνών; Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ); Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)