Ο ρόλος της προϋπάρχουσας ειδίκευσης και γνώσης στην εκμάθηση αθλητικών κινήσεων

Περίληψη

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μελετήσαμε την UUFinS συγκρίνοντας αθλητές διαφορετικής ειδίκευσης, αθλητές της Τεχνικής κολύμβησης (ΤΚ) και αθλητές της Τεχνικής κολύμβησης με προηγούμενη εμπειρία στην Αγωνιστική Πεταλούδα (ΠΤΚ). Δεν υπάρχουν μελέτες που να συνοψίζουν συγκριτικές διαφορές ανάμεσα σε κολυμβητές με διαφορετική αθλητική ειδίκευση για την υποβρύχια προωθητική κίνηση των 15μ. Ο πρώτος σκοπός αφορά στην αναζήτηση συνθετικών λαθών σε γνωστικό επίπεδο. Ο δεύτερος σκοπός εντοπίζεται στην αναζήτηση κολυμβητικών λαθών στο στυλ των αθλητών ΠΤΚ κατά την εκτέλεση του νέου στυλ στην ΑΤΚ. Υποθέσαμε ότι η βασική διαφορά των αθλητών με διαφορετική αθλητική ειδίκευση θα επικεντρώνεται στην αναπαράσταση και εκτέλεση της έναρξης της κίνησης. Η παρούσα διατριβή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της γνωσιακής επιστήμης (Chi, Feltovitch, & Glaser, 1981; Vosniadou, 2002; Vosniadou, & Brewer, 1992; Carey, 1994), μελέτες της οποίας δείχνουν ότι η προηγούμενη γνώση μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην απόκτηση της νέας ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

INTRODUCTION We studied underwater Fin swimming propulsion (UUfins) by comparing athletes with different sport specialization, finswimmers (F) and finswimmers with prior experience in butterfly style (BF). Studies that would summarise comparative differences between swimmers with different athletic specialisation do not exist for the submarine promotional movement of 15m. The first aim concerns in the search of synthetic errors in cognitive level. The second aim is located in the search of swimming errors in style of BFins athletes at the performance of the new style in the FS. We supposed that the basic difference of athletes with different athletic specialisation will be focused in the representation and implementation of beginning of movement. The present thesis was carried out within the frames of cognitive science (Chi, Feltovitch, and Glaser, 1981 Vosniadou, 2002 Vosniadou, and Brewer, 1992 Carey, 1994), studies of which show that the previous knowledge can stand as an ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26232
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26232
ND
26232
Εναλλακτικός τίτλος
The role of pre-existing athletic specialisation and prior knowledge in learning sport movements
Συγγραφέας
Κουλιανού, Μαρία (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης
Εξεταστική επιτροπή
Βοσνιάδου Στυλιανή
Γελαδάς Νικόλαος
Μπουντόλος Κωνσταντίνος
Γρηγοριάδου Μαρία
Γυφτοδήμος Γεώργιος
Στυλιανοπούλου Φωτεινή
Ρούσσος Πέτρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Κινητική μάθηση; Μεταφορά προηγούμενης ειδίκευσης; Τεχνική κολύμβηση; Αγωνιστική πεταλούδα; Θεωρία αναδιοργάνωσης της γνώσης; Κινητικές αναπαραστάσεις; Κινητικά σχήματα; Δίπολο αντίληψης-δράσης; Μάθηση και διδασκαλία στην φυσική αγωγή και εκπαίδευση; Μεταγνώση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxvii, 394 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)