Ανάπτυξη μεθοδολογίας για την εκτίμηση της τοξικότητας σωματιδιακών εκπομπών από οχήματα

Περίληψη

Η παρούσα εργασία παρουσιάζει τα αποτελέσματα της ενοποίησης μεθόδων από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, με στόχο την κατανόηση των επιδράσεων της σωματιδιακής ύλης στην ανθρώπινη υγεία. Για το σκοπό αυτό δείγματα σωματιδιακής ύλης από οχήματα διαφορετικής τεχνολογίας συλλέχθηκαν ως υδάτινα εναιωρήματα, με την βοήθεια ενός συστήματος εμπλουτισμού αερολυμάτων (VACES). Η τεχνική αυτή οδηγεί στη συλλογή σωματιδιακής ύλης, διατηρώντας αναλλοίωτα τα φυσικοχημικά χαρακτηριστικά των σωματιδίων. Δείγματα σωματιδίων συλλέχθηκαν από ένα βενζινοκίνητο όχημα προδιαγραφής Euro 3 και από δύο οχήματα diesel που τηρούσαν τις προδιαγραφές Euro 2 και Euro 4. Το όχημα προδιαγραφής Euro 2 εφοδιάστηκε με συμβατικό καύσιμο diesel και στη συνέχεια με 100% βιοντίζελ από σογιέλαιο. Το όχημα προδιαγραφής Euro 4 μετρήθηκε και εναλλακτικά με φίλτρο αιθάλης. Συνολικά, μετρήθηκαν πέντε διαμορφώσεις οχημάτων που οδήγησαν στη συλλογή πέντε αντίστοιχων δειγμάτων σωματιδίων. Σωματιδιακή ύλη από τις πέντε διαμορφώσεις ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

One of the pollutants affecting dramatically the quality of air is particulate matter. In an urban center combustion processes are the main source of particulate matter in accordance with (Sioutas et al. 2005). Also, as mentioned by (Westerdahl et al. 2005), the main source of particulate matter is internal combustion engines. Recent epidemiological studies, such as those of the (ARB 1998), (Dockery and Pope1994) and (HEI 2002) among others, have confirmed the correlation between levels of concentration of particles in the atmosphere and various health problems such as deaths, hospital admissions due to respiratory problems, asthma attacks and aggravation of chronic diseases. In adition, animal studies showed that prolonged exposure of rats to high concentrations ofdiesel PM (2-10 mg m-3) initiated a dosedependent progression of cellular changes that eventually led towards the development of benign and malicious lung tumours (NIOSH 1988). With respect to environmental effects, PM is ch ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26181
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26181
ND
26181
Εναλλακτικός τίτλος
Development of a methodology for the toxicity assessment of vehicular particle emissions
Συγγραφέας
Τζαμκιώζης, Θεόδωρος (Πατρώνυμο: Στυλιανός-Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ενεργειακός. Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής
Εξεταστική επιτροπή
Σαμαράς Ζήσης
Μουσιόπουλος Νικόλαος
Κατσουγιάννη Κλεάνθη
Σιούτας Κωνσταντίνος
Μουστάκα-Γούνη Μαρία
Κολτσάκης Γρηγόριος
Ντζιαχρήστος Λεωνίδας
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Τοξικότητα; Σωματίδια; Βιοντίζελ; Εναιώρημα; Βρογχοκυψελική έκλπυση; Ζωντανοί οργανισμοί; Πολυμορφοπύρηνα ουδετερόφιλα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
x, 152 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)