Η πληροφοριακή παιδεία στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: διερεύνηση των αντιλήψεων των φοιτητών

Περίληψη

Η διερεύνηση των αντιλήψεων των φοιτητών αποσκοπεί στην αναλυτική περιγραφή της έννοιας: «πληροφοριακή παιδεία», όπως αυτή γίνεται αντιληπτή στο πλαίσιο της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η κατανόηση των διαφορετικών τρόπων που οι φοιτητές βιώνουν εμπειρικά τη σχέση τους με την αναζήτηση, αξιολόγηση και χρήση των πληροφοριών, καθώς και η ανάδειξη των παραγόντων που επηρεάζουν την ανάπτυξη πληροφοριακών δεξιοτήτων αποτέλεσε το αντικείμενο της έρευνας. Υιοθετήθηκε ένα μικτό ερευνητικό σχέδιο, δύο μεθόδων. Με την πρώτη μέθοδο, επιδιώχθηκε η περιγραφική παρουσίαση της εμπειρίας στην αναζήτηση και χρήση πληροφοριών στο σχολείο (ποσοτική διερεύνηση με χρήση ερωτηματολογίου σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 620 φοιτητών, εισαχθέντων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο το ακαδημαϊκό έτος 2007-8). Με τη δεύτερη μέθοδο, επιδιώχθηκε η διερεύνηση της διαφοροποίησης των αντιλήψεων των φοιτητών κατά τη διάρκεια της φοίτησης στο πανεπιστήμιο (ποιοτική φαινομενογραφική έρευνα δε δύο φάσεις, μέσω ατομικών συνεντεύξ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The exploration of students’ perceptions aims at describing analytically the concept of “Information Literacy”, as it is conceived in the context of Greek higher education. The understanding of the different ways of experiencing information seeking, evaluation and use, as well as, the identification of factors affecting the development of information skills in higher education, are considered as the main objective of this dissertation. This objective was attempted to be achieved through a mixed research plan of two methodological approaches. Firstly, through the descriptive presentation of experience in information seeking and use at school (survey questionnaire completed during entrance semester 2007-2008 by a representative sample -620 students- of the Panteion University’s freshmen population). Secondly, through the exploration of students’ conceptions about their relationship with information while studying at the university (phenomenographical interviews conducted in two phases -f ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25994
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25994
ND
25994
Εναλλακτικός τίτλος
Information literacy in greek higher education: exploring students' perceptions
Συγγραφέας
Κανάκη, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Σωτήριος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Δημηρούλης Δημήτριος
Σκαρπέλος Ιωάννης
Καββαθάς Διονύσιος
Κακαβούλια Μαρία
Μπακουνάκης Νικόλαος
Ανδρεάδης Γιάγκος
Βέλτσος Γιώργος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Πληροφοριακή παιδεία; Ελλάδα; Τριτοβάθμια εκπαίδευση; Εκπαίδευση, Τριτοβάθμια; Ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες; Αντιλήψεις φοιτητών; Προγράμματα σπουδών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)