Κοινωνική αποδοχή και ηθική σκέψη: Κοινωνιομετρική έρευνα μαθητών Β' και Γ' Γυμνασίου

Περίληψη

Στο πρώτο μέρος της εργασίας, θεωρητικό, αναπτύσσεται η έννοια της κοινωνικής αποδοχής, με ιδιαίτερη αναφορά στους παράγοντες που τη διαμορφώνουν, και στη συνέχεια η έννοια της ηθικής και περιγράφονται τα βασικά σημεία της γνωστικής-εξελικτικής προσέγγισης της ηθικής ανάπτυξης (μοντέλο ηθικής ανάπτυξης Kohlberg). Στο δεύτερο μέρος, ερευνητικό, παρατίθενται τα δεδομένα της έρευνας, που αφορούν στη συσχέτιση κοινωνικής αποδοχής και ηθικής σκέψης των εφήβων – μαθητών και μαθητριών της Β΄ και Γ΄ τάξης γυμνασίου. Η κοινωνική αποδοχή αξιολογήθηκε με την κοινωνιομετρική τεχνική και εκφράστηκε με τη μεταβλητή της κοινωνιομετρικής θέσης κάθε εξεταζόμενου, ενώ το επίπεδο ηθικής σκέψης εκτιμήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου ηθικής κρίσης (Moral Judgment Test) και εκφράστηκε με τη μεταβλητή της ικανότητας ηθικής κρίσης. Εξετάστηκαν 695 έφηβοι (354 αγόρια και 341 κορίτσια), μέσης ηλικίας 14,5 ετών και αξιολογήθηκαν στατιστικά με συγκρίσεις μεταξύ αγοριών και κοριτσιών, και μαθητών της Β΄ και Γ΄ γυμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The first part of this thesis, includes a presentation of the concept of social acceptance and of the factors that seem to contribute to its formation. Futhermore, the theoretical review discusses the concept of morality and presents the most basic points and principles of the Kohlberg theoretical model. In the second part the overall survey data are presented. The main purpose of the current study was to investigate the correlation between social acceptance and moral thinking among teenage students of B and C high school classes, of public schools in Athens. Social acceptance of each student was assessed using the sociometric technique and it was expressed with the variable of sociometric status. The level of moral thinking was assessed using the Moral Judgment Test and it was expressed with the variable of moral judgment capacity. The whole sample that participated in this research were 695 adolescents (354 boys and 341 girls), with a mean age of 14.5 years. Results showed that adole ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25883
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25883
ND
25883
Εναλλακτικός τίτλος
Social acceptance and moral thought: Sociometric research of second and third grade students of high school
Συγγραφέας
Ταγαράκης, Ιωσήφ του Βασίλειος-Αριστοτέλης
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Θεολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Βασιλόπουλος Χρήστος
Καλιακμάνης Βασίλειος
Χριστοφορίδης Βενιζέλος
Κεσελόπουλος Ανέστης
Μητροπούλου Βασιλική
Παπαγεωργίου Νίκη
Τσιρώνης Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Κοινωνιολογία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Ηθική αγωγή; Ηθική ανάπτυξη; Κοινωνική αποδοχή; Ερωτηματολόγιο κοινωνιομέτρησης; Έφηβοι; Μαθητές; Μαθήτριες; Γυμνάσιο; Εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)