Η χρονική οργάνωση του αφηγήματος στην κατάκτηση της ελληνικής ως πρώτης και ως δεύτερης γλώσσας

Περίληψη

Αντικείμενο της διατριβής είναι η περιγραφή και η θεωρητική εξήγηση του πως αναπτύσσεται η δεύτερη γλώσσα (Γ2) σε ενήλικες. Στο πλαίσιο μιας ερευνητικής παράδοσης που καθιερώθηκε τη δεκαετία του 90, η ανάδειξη των παραγόντων που καθορίζουν την εξέλιξη της Γ2 θεωρείται ότι μπορεί να επιτευχθεί πιο αποτελεσματικά μέσα από συστηματική σύγκριση με την εξέλιξη της πρώτης γλώσσας (Γ1). Στόχος είναι να εντοπιστούν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των δύο αναπτυξιακών διαδικασιών, οι οποίες θα συμβάλουν στην ανίχνευση του ρόλου που διαδραματίζουν οι παράμετροι που διαφοροποιούν παιδιά και ενήλικες, αλλά και στην ανάδειξη των κοινών συνιστωσών τους.Η μελέτη αντιπαραβάλλει τη χρονική συγκρότηση αφηγημάτων στην ανάπτυξη της Γ1 και της Γ2. Μελετώνται τα μέσα που αξιοποιούνται εξελικτικά για τη δήλωση της χρονικής διάδοχης των γεγονότων (εγγενή χρονικά χαρακτηριστικά όψη, επιρρήματα κ.λπ.) καθώς και της χρονικής σύμπτωσης. Η μελέτη είναι συγχρονική. Η ανάπτυξη της ελληνικής ως Γ1 καταγράφεται σε τέσσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dissertation concerns the acquisition of a second language (L2) by adults mainly aiming at uncovering the factors that determine its course of development. Within the framework of a research tradition established in the 1990s, it is assumed that these determinants can be most effectively revealed through systematic comparison with the course of first language (LI) acquisition. Similarities and differences between the two developmental processes are sought in order to pinpoint factors that differentiate them. The study focuses upon the development of the ability to construct narratives in Greek, which are elicited on the basis of a silent animated film. It investigates the temporal structure of narratives, more specifically the means used (e.g. lexical and grammatical like adverbs, aspect and aktionsart) for marking temporal sequence as well as simultaneity of events. A cross sectional sample of eight groups of participants is used: children aged four, seven and ten as well as adult ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25436
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25436
ND
25436
Εναλλακτικός τίτλος
The temporal structure of narrative in the acquisition of Greek as a first and as a second language
Συγγραφέας
Κάντζου, Βασιλική
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Κατή Δήμητρα
Βελούδης Ιωάννης
Κατσιμάλη Γεωργία
Θωμαδάκη Ευαγγελία
Μπακάκου-Ορφανού Αικατερίνη
Σφυροέρα Μαρία
Τζεβελέκου Μαρία
Λέξεις-κλειδιά
Κατάκτηση πρώτης γλώσσας; Κατάκτηση δεύτερης γλώσσας; Ανάπτυξη αφηγήματος; Χρονική οργάνωση αφηγήματος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
271 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)