Η επίδραση ενός προγράμματος υποστήριξης της αυτονομίας στην παρακίνηση, ψυχολογική ευεξία και προσκόλληση σε άσκηση

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα αξιολόγησε την αποτελεσματικότητα μίας παρέμβασης υποστήριξης της αυτονομίας στην άσκηση βασισμένη στη θεωρία του αυτοκαθορισμού (Self-determination theory), στο να επηρεάσει τις αντιλήψεις των ασκουμένων σχετικά με την υποστήριξη της αυτονομίας, τις βασικές ψυχολογικές ανάγκες τους, τους τύπους ρύθμισης της συμπεριφοράς, την υποκειμενική ζωντάνια και το βαθμό συμμετοχής τους σε άσκηση. Στην έρευνα συμμετείχαν 35 υγιείς γυναίκες ηλικίας 30 έως 58 ετών, οι οποίες χωρίσθηκαν σε δύο ομάδες, την πειραματική ομάδα (n= 19) και την ομάδα ελέγχου (n= 16) και συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα άσκησης οκτώ εβδομάδων, λαμβάνοντας μέρος σε 24 μαθήματα. Τα μαθήματα διδάχθηκαν είτε με τεχνικές υποστήριξης της αυτονομίας των ασκουμένων (πειραματική ομάδα), είτε με τεχνικές που δεν υποστήριζαν της αυτονομία (ομάδα ελέγχου). Η πειραματική ομάδα ανέφερε μία αύξηση στην αντιλαμβανόμενη υποστήριξη της αυτονομίας, την ικανοποίηση των βασικών ψυχολογικών αναγκών της αυτονομίας και της ικανότητας ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Τhe present study evaluated the effectiveness of an autonomy-supportive intervention based on self-determination theory in influencing exercise participants’ perceptions of autonomy support, basic psychological needs, behavioral regulations to exercise, subjective vitality, and levels of exercise behavior. Female exercise participants (n= 35) aged from 30 to 58 years who enrolled to an 8-week exercise program attended 24 exercise classes that were taught using either an autonomy-supportive (n= 19) or a lack of autonomy support (n= 16) instructing style. The experimental group reported an increase in perceived autonomy support, the fulfilment of the needs for autonomy and competence, identified regulation, intrinsic motivation, and subjective vitality. They also were found to have higher attendance rates during the program and greater frequency of participation in moderate and/or mild non-structured exercise during five weeks after the end of the program. The control group reported a d ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/24659
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/24659
ND
24659
Εναλλακτικός τίτλος
The effects of an autonomy-supportive exercise instructing style on exercise motivation, psychological well-being and exercise adherence
Συγγραφέας
Μουστάκα, Φρειδερίκη του Χρήστος
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σέρρες)
Εξεταστική επιτροπή
Βλαχόπουλος Συμεών
Καμπιτσής Χρήστος
Θεοδωράκης Ιωάννης
Μουρατίδου Αικατερίνη
Καταρτζλη Ερμιόνη
Ευκλείδη Αναστασία
Μπεμπέτσος Ευάγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά
Θεωρία του αυτοκαθορισμού; Υποστήριξη της αυτονομίας; Πειραματικός σχεδιασμός; Τύποι ρύθμισης της συμπεριφοράς; Υποκειμενική ζωτικότητα; Φυσική δραστηριότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiii, 161 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)