ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΗ ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ. Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ

Περίληψη

Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΟΔΙΕΘΝΗ ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ. ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΛΟΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΜΕΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΙΣ ΝΑΥΛΑΓΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΛΙΓΩΤΕΡΟ ΑΝΕΠΤΥΓΜΕΝΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ. Ο ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΤΗΣ ΕΓΚΑΙΡΗΣ 'Η ΜΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ ΚΥΡΙΕΣ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟΣ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΩΝ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΧΩΡΩΝ ΟΟΣΑ- ΣΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΤΟΛΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΣΤΗΡΙΧΘΗΚΕ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΟ ΕΥΝΟΙΚΟ ΣΤΑΘΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ. ΟΜΩΣ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΙΣ ΣΗΜΑΙΕΣ ΕΥΚΟΛΙΑΣ, ΣΤΟ ΝΑ ΕΜΠΟΔΙΣΕΙ ΤΗΝ ΑΝΟΔΟ ΤΩΝ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΛΕΟΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΗΓΕΜΟΝΙΚΗΣ ΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΑΝΕΠΤΥΓΜΕΝΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΩΝ ΥΨ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE AIM OF THE THESIS IS THE ANALYSIS AND INTERPRETATION OF THE POST-WAR CHANGES IN THE INTERNATIONAL DIVISION OF LABOUR IN SHIPPING AND OF THE POSITION OF THE GREEK FLEET IN THIS CONTEXT. THE THESIS SUGGESTS THE EXISTENCE OF A FEED-BACKRELATIONSHIP BETWEEN THE PROLONGATION AND DEEPENING OF MARITIME CRISIS ENTRANCE OF LESS DEVELOPED COUNTRIES IN SHIPPING. THE DEGREE OF SPECIALIZATION IN THE MOST DYNAMIC MAIN TONNAGE CATEGORIES IS CONSIDERED AND PROVEN ESSENTIAL AFTER THE SECOND WORLD WAR FOR THE POSITION OF THE VARIOUS-ESSETIALLY OECD-FLEETS IN THE INTERNATIONAL HIERARCHY IN SHIPPING AS WELL AS FOR THE POSITION OF THE GREEKFLEET SUPPORTED ALSO BY MAINLY A FAVOURABLE FIXED COST. HOWEVER WITH THE EMERGENCE OF THE CRISIS THIS SCHEME, AS WELL AS THE RESORT OF THE TRADITIONAL MARITIME COUNTRIES TO THE FLAGS OF CONVENIENCE, PROVED INEFFECTIVE IN PREVENTING THE RISE OF THE DEVELOPING COUNTRIES EVEN IN THE MORE ADVANCED TONNAGE CATERGORIES A POSITION OF THE HISHER-COST TRADITIONAL MARITIME COU ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/2406
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/2406
Εναλλακτικός τίτλος
CHANGES IN THE INTERNATIONAL DIVISION OF LABOUR IN SHIPPING. THE CASE OF THE GREEK FLEET
Συγγραφέας
ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΛΕΝΗ
Ημερομηνία
1992
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
ΜΕΤΑΞΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΦΩΤΗΛΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΒΛΑΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΕΤΡΑΛΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΧΑΡΛΑΥΤΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Διοίκηση Επιχειρήσεων
Λέξεις-κλειδιά
ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ; Ελληνική ναυτιλία; Θαλάσσιες μεταφορές; ΚΡΙΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ; Ναυτιλία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
340 σ., Παράρτημα.