Η ευεργετική μοναξιά στην παιδική ηλικία: κατασκευή κλίμακας και προτάσεις για παιδαγωγικές εφαρμογές

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν η έρευνα της ευεργετικής μοναξιάς στη μέση και ύστερη παιδική ηλικία. Μέχρι σήμερα, όπως δείχνει η ανασκόπηση της σχετικής διεθνούς βιβλιογραφίας, έχει ερευνηθεί κυρίως η επώδυνη μοναξιά, ενώ η εμπειρία της εποικοδομητικής, δημιουργικής μοναξιάς στα παιδιά έχει ερευνηθεί ελάχιστα. Για τις ανάγκες της αξιολόγησης της ευεργετικής μοναξιάς, απαραίτητο ήταν να κατασκευασθεί η Κλίμακα Ευεργετικής Μοναξιάς των Παιδιών. Για τo σκοπό αυτόν, αρχικά διεξήχθησαν τρεις πιλοτικές έρευνες: οι δύο πρώτες, στις οποίες έγιναν συνεντεύξεις, προσπόρισαν υλικό για τη διατύπωση των ερωτημάτων της κλίμακας. Από μια αρχική εκδοχή της κλίμακας με 66 ερωτήματα, καταλήξαμε σε μια εκδοχή με 60 ερωτήματα, η οποία δόθηκε στην τρίτη πιλοτική έρευνα σε 441 μαθητές Δ΄ και Στ΄ δημοτικού. Η ανάλυση παραγόντων κατέδειξε τέσσερις ταυτοποιήσιμους παράγοντες, που υποστηρίζονταν από το θεωρητικό υπόβαθρο της έρευνας. Στην κυρίως έρευνα συμμετείχαν 833 μαθητές (426 αγόρια, 407 κορίτσια, 419 ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this research was to examine solitude in middle and late childhood. The literature review showed that, to date, only loneliness has been extensively investigated, whereas the experience of beneficial or constructive aloneness in childhood is a highly underesearched area. In order to assess solitude, it was necessary to construct the Children’s Solitude Scale (CSS). The construction process consisted of three pilot studies. The first two pilot studies, in which in-depth interviews with school age children were conducted, offered data for the formulation of the items of the new scale. In the third pilot study, an initial 60-item version of the scale was used with 441 fourth and sixth graders. Factor analysis yielded four factors unequivocally supporting the theoretical expectations. In the main study participants were 833 students (426 boys, 407 girls; 419 fourth graders, 414 sixth graders) from 13 public primary schools in Athens. They completed the CSS, the Ability to Be Alo ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23456
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23456
ND
23456
Εναλλακτικός τίτλος
Solitude in children: Construction of a scale and implications for educational practice
Συγγραφέας
Βογιατζόγλου, Παναγιώτα
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Γαλανάκη Ευαγγελία
Παπαδάτος Ιωάννης
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Βρεττός Ιωάννης
Δράκος Γεώργιος
Ματσαγγούρας Ηλίας
Τριλιανός Αθανάσιος
Λέξεις-κλειδιά
Ευεργετική μοναξιά; Μόνωση; Κλίμακες; Παιδιά; Σχολική ηλικία; Παιδαγωγικές εφαρμογές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
252 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)