Η ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗ ΜΕΤΕΜΦΥΛΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ (1952- 1967) ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΦΙΣΑ

Περίληψη

Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΥΝΙΣΤΑ ΜΙΑ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ-ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΑΝΤΕΠΙΔΡΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 1952-1967. ΣΤΟ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕ ΜΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΩΝ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΑ Μ.Μ.Ε. ΣΤΟ ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΥΜΕ ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ ΤΙΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΝ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΣΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟΕΞΕΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΣΑΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΟΥΜΕ ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΚΑ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΑΦΙΣΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΩΣ ΔΕΙΓΜΑ. ΣΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΕΙΝΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΑΦΙΣΩΝ ΤΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 1952-1967 ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ 'Η Α-ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΣΤΗΡΙΞΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΑΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE PRESENT WORK TRIES TO INVESTIGATE THE IDEOLOGICAL AND AESTHETIC EFFECTS OF THE GREEK CINEMATOGRAPHY ON THE SOCIO- ECONOMIC DEVELOPMENT AND THE SPECIFIED POLITICAL CHOICES DURING THE PERIOD 1952-1967. IN THE FIRST PART WE REFER TO THETHEORETICAL APPROACHES CONCERNING MASS MEDIA. IN THE SECOND PART WE TRY TO ANALYSE THE IDEOLOGICAL AND SOCIO-ECONOMIC SITUATION OF GREEK SOCIETY AFTER CIVIL WAR. IN THE THIRD PART WE EXAMINE THE FUNCTION OF GREEK CINEMATOGRAPHY AS AN ECONOMIC ENTITY. IN THE FOURTH PART WE ATTEMPT A SEMIOTIC ANALYSIS OF THE MESSAGES WHICH PASS THROUGH THE ADVERTISING CINEMATOGRAPHIC POSTERS WE CHOOSE AS A SAMPLE. IN CONCLUDING WE SAY THAT THE MESSAGES OF THE POSTERS WHICH ADVERTISED THEFILMS OF THE PERIOD 1952-1967 CONSCIOUSLY OR UN-CONSCIOUSLY SUPPORTED AND PERPETUATED THE RULING IDEOLOGY AND THE SOCIO-ECONOMIC FORMATIONS OF THE EPOCH.
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/2142
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/2142
ND
2142
Εναλλακτικός τίτλος
THE IDEOLOGY OF THE GREEK SOCIETY IN THE AFTER CIVIL WAR PERIOD (1952-1967) THROUGH THE ADVERTISING CINEMATOGRAPHIC POSTER
Συγγραφέας
ΚΟΚΚΑΛΗ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Ημερομηνία
1992
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
ΓΙΑΝΝΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΖΕΡΗ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ
ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ ΕΙΡΗΝΗ
ΚΟΥΤΣΟΥΚΗΣ ΚΛ.
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Πολιτικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
ΑΦΙΣΑ; Ιδεολογία; Κινηματογράφος; ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ; Μέσα μαζικής επικοινωνίας; ΜΗΝΥΜΑ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
380 σ., Παράρτημα.