Προσαρμοστικά εκπαιδευτικά συστήματα υπερμέσων στο διαδίκτυο

Περίληψη

Στο πλαίσιο της παρούσας διατριβής προτείνεται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο σχεδιασμού και ανάπτυξης διαδικτυακών προσαρμοστικών εκπαιδευτικών συστημάτων υπερμέσων. Το προτεινόμενο πλαίσιο στοχεύει στην παροχή εξατομικευμένης διδασκαλίας και αξιοποιεί αρχές από την περιοχή του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και των μαθησιακών στυλ. Επίσης ενσωματώνει διαδικασίες που διαμορφώνουν την προσαρμογή του συστήματος και αφορούν στην μοντελοποίηση των δομικών του μονάδων, πεδίο γνώσης, μοντέλο εκπαιδευόμενου, προσαρμοστική μηχανή. Αντιμετωπίστηκε το πρόβλημα της διάγνωσης του επιπέδου γνώσης του εκπαιδευόμενου με μεθόδους από τις περιοχές της ασαφούς λογικής και της πολυκριτιριακής λήψης απόφασης, δίνοντας αποτελέσματα παρόμοια με αυτά της διάγνωσης εκπαιδευτή. Ως εφαρμογή και πρόταση αναπτύχθηκε το σύστημα INSPIRE (Intelligent System for Personalized Instruction in a Remote Environment) το οποίο παρέχει μαθήματα προσαρμοσμένα στο μαθησιακό στυλ. Το επίπεδο γνώσης και την πρόοδο του εκπαιδευμένου υποστηρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this PhD Thesis a comprehensive framework for the design and development of Web-based adaptive educational hypermedia systems is proposed. This framework aims at providing personalized instruction and it is based on theories from the areas of instructional design and learning styles. It unifies several processes which formulate system adaptation and relates to the modelling of system. Building units domain model learner MCDCL adaptive engine also. A method that exploits ideas from the fields of fuzzy logic and multi criteria decision making has been proposed for the dynamic diagnose of learners knowledge level during the interaction. A prototype system named INSPIRE (Intelligent System for Personalized Instruction in a Remote Environment) has been developed based on the above ideas. INSPIRE based on learners learning games generates lessons that accommodate their learning style, knowledge level and progress. Several levels of adaptation are supported providing learners control over ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21373
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21373
ND
21373
Εναλλακτικός τίτλος
Web-based adaptive educational hypermedia systems
Συγγραφέας
Παπανικολάου, Κυπαρισία (Πατρώνυμο: Αναστάσιος)
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Εξεταστική επιτροπή
Γρηγοριάδου Μαρία
Φιλοκύπρου Γεώργιος
Γεωργιάδης Παναγιώτης
Χαλάτσης Κων/νος
Ιωαννίδης Ιωάννης
Βοσνιάδου Στέλλα
Αβούρης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Προσαρμοστικά εκπαιδευτικά συστήματα υπερμέσων; Προσαρμογές; Εκπαίδευση από απόσταση μέσω διαδικτύου; Μαθησιακό στυλ; Διάγνωση εκπαιδευόμενου; Μοντέλο εκπαιδευόμενου; Εκπαιδευτικός σχεδιασμός; Αλληλεπίδραση ανθρώπου μηχανής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
188 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)