Εφηβεία, φύλο και εξωσχολική απασχόληση: σύνδεση με τη σχολική επίδοση και παράγοντες προσωπικής λειτουργικότητας

Περίληψη

Στόχοι της έρευνας ήταν η διερεύνηση α) του ρόλου του φύλου στην ανάθεση οικιακών δραστηριοτήτων και στην ενασχόληση με εξωοικιακές δραστηριότητες, β) των στάσεων και αντιλήψεων ως προς την εξωσχολική απασχόληση και γ) της σχέσης της εξωσχολικής απασχόλησης με τη σχολική εικόνα (επίδοση, σχέδια για το ακαδημαϊκό μέλλον, οργάνωση μελέτης) και παράγοντες προσωπικής λειτουργικότητας των εφήβων μαθητών και μαθητριών. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 464 μαθητές και μαθήτριες, 188 αγόρια και 276 κορίτσια, Γ΄ Γυμνασίου και Β΄ Λυκείου, από 13 σχολεία αστικών, ημιαστικών και αγροτικών περιοχών. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε συνδυασμός ποσοτικών εργαλείων. Βρέθηκε ότι α) η ανάθεση των οικιακών δραστηριοτήτων και η απασχόληση με εξωοικιακές εργασίες γίνεται σύμφωνα με τα στερεότυπα των φύλων, β) τα αγόρια ακολουθούν πιο παραδοσιακές αντιλήψεις ως προς τον καταμερισμό των οικιακών εργασιών, σε σχέση με τα κορίτσια που είναι πιο προοδευτικά, γ) οι έφηβοι που αναλαμβάνουν οικιακές δρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Aims of the study were the investigation of a) gender roles at the assignment of household work and working outdoors, b) attitudes and beliefs about work (household work and outdoor work) and c) the connection of work to school image (performance, future academic plans and study organization) and personal functioning factors of male and female adolescent students. In the study participated 464 students, 188 boys and 276 girls, attending third class of Gymnasium and second class of Lyceum, from 13 schools located at urban, semi urban and rural regions. A combination of quantitative methods was used for data collection. Findings indicate that a) household work and outdoor work is assigned according to sex stereotypes, b) boys hold more traditional ideas compared to girls, regarding the assignment of household work, c) adolescents who participate in household work, compared to those who work outdoors, have less negative consequences on their school image and more positive consequences on ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/20381
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/20381
ND
20381
Εναλλακτικός τίτλος
Adolescence, gender, household work and outdoor work: connection to school performance and personal functioning factors
Συγγραφέας
Κουρέτα, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Σωτήριος)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας. Τομέας Εξελικτικής και Σχολικής Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Δεληγιάννη - Κουϊμτζή Βασιλική
Συγκολλίτου Ευθυμία
Βρρία Παναγιώτα
Στογιαννίδου Αριάδνη
Δικαίου Μαρία
Αθανασιάδου Χριστίνα
Παπαληγούρα Ζάϊρα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Εφηβεία; Φύλο; Εξωσχολική απασχόληση; Σχολική επίδοση; Παράγοντες προσωπικής λειτουργικότητας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
232 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)