Το μάθημα της φιλοσοφίας στη μέση εκπαίδευση από τη σκοπιά των μαθητών και των εκπαιδευτικών

Περίληψη

Αφετηρία της διατριβής υπήρξε το ενδιαφέρον και ο προβληματισμός για το ζήτημα του μαθήματος της Φιλοσοφίας στη μέση εκπαίδευση με βάση την καταγραφή των απόψεων των άμεσα εμπλεκόμενων, δηλαδή των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Το θεωρητικό μέρος εκκινεί με τη δυσάρεστη διαπίστωση της περιορισμένης ενασχόλησης της επιστημονικής κοινότητας με το υπό διερεύνηση θέμα και της ακόμη φτωχότερης δημοσίευσης σχετικών μελετών την τελευταία δεκαετία. Έπειτα αναπτύσσεται η σημασία της ανθρωπιστικής διάστασης των εγκύκλιων σπουδών και ιδιαίτερα τονίζεται αιτιολογημένα η αξία και ο ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει η Φιλοσοφία. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η εξέλιξη του μαθήματος της Φιλοσοφίας στο εκπαιδευτικό σύστημα τεσσάρων ευρωπαϊκών χωρών με πλούσια φιλοσοφική παράδοση (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Αγγλία), ενώ ανάλογη παρουσίαση πραγματοποιείται και για τις ¨περιπέτειες¨ του διαχρονικά υποβαθμισμένου αυτού μαθήματος στο ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα του Νεοελληνικού κράτους. Το θεωρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The starting point of this thesis was the interest and the questioning regarding the issue of Philosophy class in the secondary education based on the recording of the opinions those directly involved, namely being the students and the teachers. The theoretical part starts off with the unpleasant finding of the limited pursuit of the science community with the under-study issue and the even more limited publication of relative studies during the last decade. Afterwards, the importance of the humanistic aspect of the prospectus is stressed out and special emphasis is given justifiably on the value and role that Philosophy can implement. Later, the evolution of Philosophy class in the educational system of four European countries having a profound philosophical tradition (Germany, France, Italy, and England) is introduced. At the same time similar presentation is being given for the ¨adventures¨ of this class which is being degraded through time, in the timetable and analytica ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/19802
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/19802
ND
19802
Εναλλακτικός τίτλος
The subject of philosophy in secondary education from the point of view of students and teachers
Συγγραφέας
Κυρίτσης, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Γρηγόριος)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Κελπανίδης Μιχαήλ
Παπαναούμ Ζωή
Δεληβογιατζής Σωκράτης
Κάλφας Βασίλης
Ζιώγου Σιδηρούλα
Χατζηδήμου Δημήτρης
Μαυροσκούφης Δημήτρης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μαθήματα; Φιλοσοφία; Μαθητές; Εκπαιδευτικοί; Μέση εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
461 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)