Συμβολή στη βελτίωση της μηχανικής συμπεριφοράς και την ορθολογική διαστασιολόγηση των πλακών κεφαλοδέσμων πασσάλων: αναλυτική και πειραματική έρευνα

Περίληψη

Βασικός στόχος της διατριβής είναι η διερεύνηση, αναλυτική και πειραματική, της μηχανικής συμπεριφοράς των πλακών κεφαλοδέσμων πασσάλων. Οι πλάκες κεφαλόδεσμοι ανήκουν στα βραχέα στοιχεία, γεγονός που επιβάλλει την εφαρμογή της μεθόδου θλιπτήρων - ελκυστήρων στην ανάλυση και τη διαστασιολόγησή τους. Στο πειραματικό μέρος της διατριβής εξετάζονται συμβατικές και μη συμβατικές διατάξεις οπλίσεως πλακών κεφαλοδέσμων πασσάλων. Τα πειραματικά αποτελέσματα των συμβατικά οπλισμένων δοκιμίων έδειξαν ότι υπάρχει άνω όριο στο ποσοστό οπλισμού των ελκυστήρων πέραν του οποίου οι οπλισμοί δεν αποδίδουν πλήρως την αντοχή τους και η φέρουσα ικανότητα του κεφαλόδεσμου καθορίζεται πλέον από την αντοχή των θλιπτήρων. Μετά τη διαπίστωση αυτή, αναζητήθηκαν μη συμβατικές διατάξεις οπλίσεως έτσι ώστε, για την ίδια αναλογία χάλυβα - σκυροδέματος να επιτευχθεί μεγιστοποίηση της φέρουσας ικανότητας υπό κεντρική φόρτιση μέσω της ενεργοποίησης ενός πρόσθετου μηχανισμού θλιπτήρων - ελκυστήρων. Τα πειραματικά αποτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main objective of the thesis is the investigation, analytical and experimental, of the mechanical behaviour of the structural elements whose function is to transfer load from a column to a group of piles. Pile caps are short elements featuring low shear span ratios, which requires strut-and-tie models for their design and detailing. In the experimental part of the research, conventional and non-conventional reinforcement arrangements are examined. The experimental results of the conventionally reinforced specimens showed that there is an upper limit for the amount of the tie reinforcement over which the ties do not develop their full strength and the failure load of the pile cap is determined by the strength of the inclined struts. This finding led the research towards the search of non-conventional reinforcement arrangements which would activate an additional strut-and-tie model in the pile cap and would maximize, for a given reinforcement - concrete ratio, the ultimate strength u ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18904
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18904
ND
18904
Εναλλακτικός τίτλος
Contribution to the Improvement of the Mechanical Behaviour and the Rational Design of Pile Caps
Συγγραφέας
Αναγνώστης, Συμεών του Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Επιστήμης και Τεχνολογίας των Κατασκευών. Εργαστήριο Κατασκευών Οπλισμένου Σκυροδέματος και Φέρουσας Τοιχοποιΐας
Εξεταστική επιτροπή
Τέγος Ιωάννης
Παπανικολάου Κωνσταντίνος
Τσώνος Αλέξανδρος
Αναγνωστόπουλος Χρήστος
Μάνος Γεώργιος
Μπούσιας Ευστάθιος
Στυλιανίδης Κοσμάς
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Επιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
κεφαλόδεσμος πασσάλων; Πάσσαλοι; Μέθοδος θλιπτήρων - ελκυστήρων; Αντισεισμικός σχεδιασμός; Οπλισμένο σκυρόδεμα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
312 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)