Ανάλυση πολυμεσικού περιεχομένου και κατηγοριοποίηση χρηστών σε περιβάλλοντα ηλεκτρονικής μάθησης

Περίληψη

Οι σύγχρονες τάσεις στην ανάπτυξη συστημάτων μαθησιακής τεχνολογίας έχουν δασκαλο-κεντρικό και χρηστό-κεντρικό χαρακτήρα, οδηγώντας την έρευνα σε προσωποποιημένη πρόσβαση στις πληροφορίες. Η παρούσα διατριβή προσεγγίζει το στόχο αυτό με ανάπτυξη και χρησιμοποίηση αποτελεσματικών τεχνικών κατηγοριοποίησης και τεκμηρίωσης του εκπαιδευτικού περιεχομένου. Προτείνει επιπλέον τεχνικές αυτόματης αξιολόγησης της κατάστασης των χρηστών, αναλύοντας τη συμπεριφορά τους (κινήσεις κεφαλής, προσοχή), όπως και ανάλυσης του προφίλ κάθε χρήστη για αποτελεσματικότερη εκμάθηση του περιεχομένου. Η ανάγκη για αυτόματη κατηγοριοποίηση του πολυμεσικού περιεχομένου οδήγησε την έρευνά μας στην ψηφιακή επεξεργασία των εικόνων και ειδικότερα στην εξόρυξη γνώσης από αυτές. Στο πλαίσιο αυτό, διαπιστώθηκε η συχνή εμφάνιση προσώπων μέσα σε εικόνες πολιτιστικού, όπως ιστορικού και θρησκευτικού, περιεχομένου. Η διατριβή προτείνει ένα σύστημα ανίχνευσης προσώπων και χαρακτηριστικών τους, που βασίζεται στην υπάρχουσα γν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The teacher- and student-based nature of current learning technology systems necessitates the personalized access to annotated educational material. The development of techniques for categorization of learning content tackles this issue. This dissertation proposes additional techniques for automatic users’ evaluation, through the analysis of their behavior (head movements, attention) and for user profile’s analysis towards an effective learning procedure. The requirement for automatic categorization of multimedia content led us to use image processing and data mining methods. In this framework, we decided to use pictures of cultural, historical and religious, content. The dissertation proposes a system of facial features’ detection, based on experts knowledge and a technique of digital watermarking for educational semantic content protection.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17814
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17814
ND
17814
Εναλλακτικός τίτλος
Multimedia content analysis and users' categorization in learning environment
Συγγραφέας
Τζουβέλη, Παρασκευή (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών
Εξεταστική επιτροπή
Κόλλιας Στέφανος
Σταφυλοπάτης Ανδρέας-Γεώργιος
Τσανάκας Παναγιώτης
Μαραγκός Πέτρος
Ντελόπουλος Αναστάσιος
Παπασπύρου Νικόλαος
Στάμου Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ
Λέξεις-κλειδιά
Ανάλυση πολυμεσικού περιεχομένου; Κατηγοριοποίηση χρηστών; Περιβάλλοντα ηλεκτρονικής μάθησης; Αυτόματη ανάλυση βυζαντινών αγιογραφιών; Κατηγοριοποίηση βυζαντινών αγιογραφιών; Σημασιολογική τεκμηρίωση βυζαντινών αγιογραφιών; Προφίλ χρηστών βάσει ερωτηματολογίων; Προφίλ χρηστών βάσει μη λεκτικής πληροφορίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
[xviii], 206 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)