Υιοθέτηση καινοτομικών καναλιών διανομής στον χώρο των υπηρεσιών: Η περίπτωση του Internet

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή έχει δυο βασικούς ερευνητικούς στόχους (α) να εισάγει την έννοια των καινοτομικών καναλιών διανομής, προσδιορίζοντας τις διάφορες/ομοιότητες τους σε σχέση με άλλους τύπους καινοτομιών (π.χ. προϊόντα και υπηρεσίες) και (β) να εξετάσει τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση των καταναλωτών να υιοθετήσουν ένα καινοτομικό κανάλι όπως, το διαδίκτυο, στο πλαίσιο της αγοραστικής διαδικασίας υπηρεσιών. Τα βασικά θεωρητικά υπόβαθρα που χρησιμοποιήθηκαν για τον προσδιορισμό των παραγόντων που ασκούν επίδραση στην απόφαση υιοθέτησης ενός καινοτομικού καναλιού είναι: (α) θεωρία της αγοραστικής συμπεριφοράς του καταναλωτή, (β) η θεωρία της διάχυσης των καινοτομιών και (γ) θεωρίες αναφορικά με την προσωπικότητα των καταναλωτών. Ως πεδίο εφαρμογής της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η λήψη τραπεζικών υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, από το σύνολο των τραπεζών που εδρεύουν στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν δυο διαφορετικοί πληθυσμοί καταναλωτών: (α) όσοι έχουν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main research objectives of the present doctoral thesis are (a) to introduce the concept of innovative distribution channels, by comparing it with other major types of consumer innovations (e.g. product/service related), and (b) to identify the factors that play the most crucial role in predicting consumers decision to adopt an innovative distribution channel, such as Internet, within a services (vs. products) context. The major theoretical underpinnings of the thesis are (a) the consumer buying decision making theory, (b) the diffusion of innovations theory, and (c) various personality theories. The consumer Internet banking services offered by all banks residing in Greece was chosen as the study context. Two different populations were used for sampling purposes: (a) users of Internet Banking services, and (b) non-users of such services. An extensive literature review lead to the development of (a) specific research hypotheses, and (b) two survey instruments (questionnaires) for ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17432
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17432
Εναλλακτικός τίτλος
Consumer adoption of innovative distribution channels in services: the case of internet
Συγγραφέας
Κορίτος, Χρήστος Δημήτριος
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Γούναρης Σπυρίδων
Αυλωνίτης Γεώργιος
Δημητριάδης Σέργιος
Μάλλιαρης Πέτρος
Πανηγυράκης Γεώργιος
Παπαβασιλείου Νικόλαος
Μπαλτάς Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Μάρκετινγκ υπηρεσιών; Συμπεριφορά καταναλωτή; Διαδίκτυο; Κανάλια διανομής; Καινοτομία; Υπηρεσίες, Τραπεζικές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. ( 413 ; 481 σ.), εικ., ευρ.