Στρατηγικές ανάπτυξης του ηλεκτρονικού επιχειρείν και των κάθετων ηλεκτρονικών αγορών

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The last decade, the way of doing business has certainly changed because of the rapid development of information and communication technology. Electronic commerce is a modern business methodology that addresses the needs of organizations, merchants and consumers to reduce costs and enhance quality. Although markets’ experts, as well as academic researchers, still predict the huge potential of e-commerce with optimistic forecasts, the evolution of e-business had been predicted more accelerated than its present situation. This thesis examines two of the most important topics in the modern e-business literature. First, the low rate of SMEs worldwide to adopt e-business strategies is investigated. Concerning the low efficiency of B2C e-commerce, this thesis proposes the local e-collaboration as the “Trojan Horse” for the introduction of SMEs into global B2B e-commerce. To support this thesis we present the necessary evidence from the international literature and we propose a framework that ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/15712
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/15712
Εναλλακτικός τίτλος
Strategies for the development of e-business and vertical e-marketplaces
Συγγραφέας
Κουργιαντάκης, Μάρκος Γεώργιος
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Οικονομικών Επιστημών. Εργαστήριο Οικονομικής των Επιχειρήσεων και Νέων Τεχνολογιών
Εξεταστική επιτροπή
Πετράκης Εμμανουήλ
Ξεπαπαδέας Αναστάσιος
Κανάς Άγγελος
Μυγδάλας Αθανάσιος
Πλεξουσάκης Δημήτριος
Βλάσσης Μηνάς
Καλαϊτζιδάκης Παντελής
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Διοίκηση Επιχειρήσεων
Λέξεις-κλειδιά
Ηλεκτρονικό επιχειρείν; Κάθετες ηλεκτρονικές αγορές; Κάθετα ολιγοπώλια; Εξωτερικότητες δικτύων; Ενδιάμεσος; Τιμολογιακή πολιτική; Δίπλευρες αγορές; Εντοπιότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
188 σ., εικ.