Κοινωνικό κεφάλαιο και προσδοκίες των μαθητών: μια μελέτη για τους παράγοντες των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών προσδοκιών των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Περίληψη

Βασικός σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η εμπειρική διερεύνηση των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών φιλοδοξιών και προσδοκιών των μαθητών του ενιαίου λυκείου, σε σχέση με το κοινωνικό κεφάλαιο το οποίο δημιουργείται και αναπτύσσεται τόσο εντός όσο και εκτός της οικογένειας. Χρησιμοποιώντας μια έρευνα επισκόπησης ανιχνεύτηκαν και καταγράφηκαν οι εκπαιδευτικές και επαγγελματικές προσδοκίες και φιλοδοξίες ενός κατάλληλα επιλεγμένου δείγματος μαθητών της Β’ τάξης του ενιαίου λυκείου και εντοπίστηκαν και μετρήθηκαν όλοι οι παράγοντες που συνθέτουν το οικογενειακό και το κοινοτικό κοινωνικό κεφάλαιο. Επιπρόσθετα, εξετάστηκαν όλες οι πιθανές σχέσεις, επιδράσεις και αλληλεπιδράσεις των προσδοκιών και του κοινωνικού κεφαλαίου με μια σειρά από ατομικούς ή δομικούς παράγοντες που χαρακτηρίζουν τον ερευνητικό πληθυσμό. Διαπιστώθηκε σαφής διαφοροποίηση μεταξύ των προσδοκιών και των φιλοδοξιών σε όλα τα επίπεδα μέτρησης, με τις προσδοκίες να είναι χαμηλότερες από τις φιλοδοξίες και η διαφοροποίηση ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study was the empirical investigation and identification of the educational and professional expectations and aspirations of the Greek adolescents (students of the secondary education) in relation with the social capital within the family and the community. Using a survey research for the collection of the research data, we attempted to investigate and detect the educational and professional expectations of a selected sample of students. Additionally we search and attempted to measure all the factors that compose the family and community social capital. Finally we investigated all the possible relations, effects or interactions between expectations, social capital and a number of features of the population. The research findings revealed an explicit diversification between expectations and aspirations, with the expectations formatted in lower levels and this diversification is more clear and evident in educational than in professional expectations. Girls and student ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14214
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14214
ND
14214
Εναλλακτικός τίτλος
Social capital and student's expectations: a study for the factors of educational and professional expectations of greek students in secondary education
Συγγραφέας
Μουσταΐρας, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2004
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Κατσίλλης Ιωάννης
Κουλαϊδης Βασίλειος
Λαμπρόπουλος Χαρίλαος
Μπουζάκης Ιωσήφ
Καρατζιά Σπυρίδων
Καμαριανός Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνικό κεφάλαιο; Εκπαιδευτικές προσδοκίες; Επαγγελματικές προσδοκίες; Εκπαιδευτική επιτυχία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxvii, 601 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)