Περίληψη
Η εργασία αυτή διερεύνησε την συσχέτιση μεταξύ της υποβολής ερωτήσεων παιδιών προσχολικής ηλικίας και της ποιότητας των Παιδικών Σταθμών, το είδος της συναλλαγής μεταξύ παιδαγωγού-παιδιού και των εκφραζόμενων συναισθημάτων της μητέρας προς το παιδί της. Η συλλογή του ερευνητικού υλικού πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις: Α' ΦΑΣΗ: Κατά τη φάση αυτή αξιολογήθηκε η ποιότητα 18 Παιδικών Σταθμών του νομού Ιωαννίνων, με την όσο το δυνατόν πληρέστερη εκπροσώπηση όλων των τύπων ως προς τον εποπτεύοντα φορέα (Κρατικοί, Ιδρυμάτων, Ιδιωτικοί). Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την αξιολόγηση της ποιότητας των παιδικών σταθμών είναιη κλίμακα "Αξιολόγησης Παροχής Παιδικής Μέριμνας της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας" (C.C.F.S.). Για την αξιολόγηση της συναλλαγής μεταξύ παιδαγωγού-παιδιού, χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα "Συναλλαγή παιδαγωγού-παιδιού" (CIS) και για την αξιολόγηση των εκφραζόμενων συναισθημάτων της μητέρας προς το παιδί της το εργαλείο "Πεντάλεπτο Δείγμα Ομιλίας - Εκφραζόμενων Συναισθημάτων" (FM ...
Η εργασία αυτή διερεύνησε την συσχέτιση μεταξύ της υποβολής ερωτήσεων παιδιών προσχολικής ηλικίας και της ποιότητας των Παιδικών Σταθμών, το είδος της συναλλαγής μεταξύ παιδαγωγού-παιδιού και των εκφραζόμενων συναισθημάτων της μητέρας προς το παιδί της. Η συλλογή του ερευνητικού υλικού πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις: Α' ΦΑΣΗ: Κατά τη φάση αυτή αξιολογήθηκε η ποιότητα 18 Παιδικών Σταθμών του νομού Ιωαννίνων, με την όσο το δυνατόν πληρέστερη εκπροσώπηση όλων των τύπων ως προς τον εποπτεύοντα φορέα (Κρατικοί, Ιδρυμάτων, Ιδιωτικοί). Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την αξιολόγηση της ποιότητας των παιδικών σταθμών είναιη κλίμακα "Αξιολόγησης Παροχής Παιδικής Μέριμνας της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας" (C.C.F.S.). Για την αξιολόγηση της συναλλαγής μεταξύ παιδαγωγού-παιδιού, χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα "Συναλλαγή παιδαγωγού-παιδιού" (CIS) και για την αξιολόγηση των εκφραζόμενων συναισθημάτων της μητέρας προς το παιδί της το εργαλείο "Πεντάλεπτο Δείγμα Ομιλίας - Εκφραζόμενων Συναισθημάτων" (FMSS-EE). Β'ΦΑΣΗ: Κατά τη δεύτερη φάση σε κάθε έναν από τους ήδη αξιολογηθέντες Παιδικούς Σταθμούς, καταγράφηκαν οι ερωτήσεις τεσσάρων παιδιών, με τυχαίαδειγματοληψία, κατά τη διάρκεια δύο συνθηκών: α) κατά τη διάρκεια του "κύκλου", όταν η παιδαγωγός παρουσιάζει ένα καινούριο θέμα στα παιδιά, προσφέροντας καινούργιο πληροφοριακό υλικό και β) κατά τη διάρκεια ελεύθερης δραστηριότητας, όπου τα παιδιά, με την εποπτεία της παιδαγωγού, ασχολούνται με υλικό δικής τους επιλογής και κατασκευής. Τα δεδομένα έδειξαν υψηλές συσχετίσεις μεταξύ των ερωτήσεων των παιδιών και της ποιότητας του Παιδικού Σταθμού, του είδους της συναλλαγής παιδαγωγού παιδιών και, τέλος, του είδους των εκφραζόμενων συναισθημάτων της μητέρας για το παιδί της. Έτσι, η υποβολή ερωτήσεων των παιδιών σ' αυτή τη μελέτη, εμφανίζεται ως διεργασία που δεν καθορίζεται μόνο από γνωστικούς παράγοντες, αλλά και από παράγοντες μιας κοινωνικο-συναλλακτικής διεργασίας που επηρεάζεται από κοινωνικές και συγκινησιακές καταστάσεις και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του πλαισίου που δυσχεραίνουν ή όχι την εμφάνιση αυτής της συμπεριφοράς. Τα ερευνητικά αυτά, μας οδηγούν σε μία ουσιαστικότερη γνώση της υποβολής των ερωτήσεων των παιδιών και στην υιοθέτηση συγκεκριμένων πρακτικών στους Παιδικούς Σταθμούς.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This study explores the correlation between questioning of preschool children, the quality of Day Care Centers, the type of interaction between pre-school teacher/child and the expressed emotions of the mothe towards her child. The collection of research data was completed in two phases :PHASE I : In that phase the quality of 18 day-care centers of the Prefecture of loannina was assessed, with the maximum possible representation of all types in respect of supervisory agent (public, institutional, private). The instrument used for the quality assessment of the Day-Care Centers was the scale "Child Care Facility Schedule World Health Organization" (C.C.F.S.). For the evaluation of the teacher/child interaction, the "Care Interaction Scale" (C.I.S.) has been used and for the evaluation of the expressed feelings of the mother towards her child, the "Five Minutes Speech Sample-Expressed Emotion" (F.M.S.S.- E.E) was used. PHASE II : During the second phase, in each of the already assessed Da ...
This study explores the correlation between questioning of preschool children, the quality of Day Care Centers, the type of interaction between pre-school teacher/child and the expressed emotions of the mothe towards her child. The collection of research data was completed in two phases :PHASE I : In that phase the quality of 18 day-care centers of the Prefecture of loannina was assessed, with the maximum possible representation of all types in respect of supervisory agent (public, institutional, private). The instrument used for the quality assessment of the Day-Care Centers was the scale "Child Care Facility Schedule World Health Organization" (C.C.F.S.). For the evaluation of the teacher/child interaction, the "Care Interaction Scale" (C.I.S.) has been used and for the evaluation of the expressed feelings of the mother towards her child, the "Five Minutes Speech Sample-Expressed Emotion" (F.M.S.S.- E.E) was used. PHASE II : During the second phase, in each of the already assessed Day Care Centers, the questions of four children -selected at random - were recorded, in the course of two conditions: a) during the procedure in which the teacher presents a new subject to the children, offering new informational material; b) during free play when children make constructions of their own choice, using the center's material. The data showed high correlation between the children's questioning and the quality of the Day Care Center, the type of interaction between teacher and children and, finally, the type of feelings expressed by the mother towards her child. Thus, question asking behavior, in this study, is determined not only as a cognitive process but as a social-interactional process influenced by social and affective states and contextual characteristics that hinder or not the appeareance of this behavior. These .research data Jead us to a deeper understanding of the asking behavior of children and proposal for specific practices in Day Care Centers.
περισσότερα