ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ

Περίληψη

Η ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΥΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΥΤΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟ ΤΟΥ G .Z.F. BEREDAY. ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΞΗΣ: Α) ΟΠΩΣ ΟΙ ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΧΩΡΕΣ ΑΝΤΑΝΑΚΛΟΥΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΟΨΙΣΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Σ'ΕΝΑΝ ΤΡΟΠΟ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ (WAY OF DISCOURSE), ΕΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΣΤΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ. ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΥΤΕΣ ΑΝΤΑΝΑΚΛΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ (ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ, ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ) ΠΟΥ ΕΧΕΙ Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΔΥΟ ΧΩΡΩΝ. Β) ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟΙ ΤΥΠΟΙ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΩΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΕΤΣΙ, ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΟΕΧΕΙ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THIS STUDY EXPLORES THE PLACE OF LITERATURE IN THE ENGLISH AND GREEK SECONDARY CURRICULUM THROUGH THE COMPARATIVE METHOD OF G.Z. F. BEREDAY. THE OUTCOME OF THE STUDY CONSISTS OF THE FOLLOWING: A) AS WITH THE AIMS OF EDUCATION IN ALL DISCIPLINES, THE AIMS OF EDUCATION IN LITERATURE REFLECT CERTAIN PRIORITIES. THE EXISTING DIFFERENCES BETWEEN THE OFFICIALLY STATED AIMS IN EACH OF THE COUNTRIES ARE CONNECTED TO THE DIFFERENT PLACE OF LITERATURE IN EACH CULTURE AND TO THE DIFFERENT EDUCATIONAL PRACTICES. B) THE DIFFERENCE IN THE WAY LITERATURE IS EXAMINED IN DIFFERENT NATIONS REFLECTS ULTIMATELY THE DIFFERENCE IN THE WAY LITERATURE IS REGARDED BOTH AS A SOCIAL PHENOMENON AND AS A SECONDARY SCHOOL SUBJECT. C) THE ABOVE EXPECTED DIFFERENCES REFLECT THE DIFFERENT EMPHASIS PLACED ON VARIOUS AESTHETIC, POLITICAL AND EDUCATIONAL FACTORS. THESE FACTORS, IN TURN, DECIDE THE PLACE OF LITERATURE IN THE NATIONAL CULTURE.
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/1308
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/1308
Εναλλακτικός τίτλος
LITERATURE EDUCATION IN THE ENGLISH AND GREEK SECONDARY SCHOOL: A COMPARATIVE STUDY
Συγγραφέας
ΧΟΝΤΟΛΙΔΟΥ, ΕΛΕΝΗ
Ημερομηνία
1990
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας. Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΞΩΧΕΛΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΤΕΡΖΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
BOKLUND-ΛΑΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΡΙΝ
ΖΙΩΓΟΥ-ΚΑΡΑΣΤΕΗΤΟΥ ΣΙΔΕΙΡΟΥΛΑ
ΑΜΠΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ ΦΡΑΓΚΙΣΚΗ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ; ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔ; ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΓΓΛΙΑ-ΕΛΛΑΔΑ; ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ; ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά