Το μάθημα της λογοτεχνίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Αγγλία και την Ελλάδα: Συγκριτική θεώρηση

Περίληψη

Η συγκριτική αυτή μελέτη εξετάζει τη θέση του μαθήματος της λογοτεχνίας στην αγγλική και την ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η εξέταση αυτή γίνεται με την συγκριτική μέθοδο του G.Z.F. Bereday. Τα κύρια συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής: Α) Όπως οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης, έτσι και οι σκοποί του μαθήματος της λογοτεχνίας στις δύο χώρες αντανακλούν συγκεκριμένες προτεραιότητες, οι οποίες για την Αγγλία μπορούν να συνοψιστούν στην άσκηση των μαθητών σ’ έναν τρόπο εμβάθυνσης και κριτικής αντιμετώπισης του λογοτεχνικού έργου (way of discourse), ενώ για την Ελλάδα εστιάζονται στη μετάδοση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Οι διαφορές αυτές αντανακλούν τη διαφορετική βαρύτητα (μεγαλύτερη για την Αγγλία, μικρότερη για την Ελλάδα) που έχει η λογοτεχνία στη παιδεία και τον πολιτισμό των δύο χωρών. Β) Οι χαρακτηριστικοί τύποι των ερωτήσεων που τίθενται στις εξετάσεις συνδέονται με τη διαφορετική αντιμετώπιση της λογοτεχνίας ως μαθήματος στο σχολείο. Έτσι, στην Αγγλία αυτό που προέχει ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The study explores the place of literature in the English and Greek secondary curriculum through the comparative method of G.Z.F. Bereday. The outcome of the study consists of the following: A) As with the aims of education in all disciplines the aims of education in literature reflect certain priorities. The existing differences between the officially stated aims in each of the countries are connected to the different place of literature in each culture and to the different educational practices. B) The difference in the way literature is examined in different nations reflects ultimately the difference in the way literature is regarded both as a social phenomenon and as a secondary school subject. C) The above expected differences reflect the different emphasis placed on various aesthetic, political and educational factors. These factors, in turn, decide the place of literature in the national culture.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/1308
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/1308
ND
1308
Εναλλακτικός τίτλος
Literature education in the English and Greek secondary school: A comparative study
Συγγραφέας
Χοντολίδου, Ελένη (Πατρώνυμο: Σταύρος)
Ημερομηνία
1990
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ξωχέλλης Παναγιώτης
Τερζής Νικόλαος
Boklund-Λαγοπούλου Κάριν
Ζιώγου-Καραστεήτου Σιδειρούλα
Αμπατζοπούλου Φραγκίσκη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτική μεθοδολογία-λογοτεχνία; Διδασκαλία λογοτεχνίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Εκπαιδευτικό σύστημα Αγγλία-Ελλάδα; Εξετάσεις στο μάθημα της λογοτεχνίας; Συγκριτική παιδαγωγική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
273 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)