Διαμόρφωση και εφαρμογή της κρατικής εκπαιδευτικής πολιτικής: η περίπτωση του ενιαίου πολυκλαδικού λυκείου (Ε.Π.Λ.)

Περίληψη

Στόχος της διατριβής είναι η ανάλυση και κριτική της κρατικής εκπαιδευτικής πολιτικής για το Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο (ΕΠΛ) κατά την περίοδο 1984 - 1995 και η σύγκριση των αποτελεσμάτων από την εφαρμογή της με τους εκφρασμένους στόχους της. Στην έρευνα αναλύονται η σχετική νομοθεσία και έγγραφα του ΥΠΕΠΘ, ημιδομημένες συνεντεύξεις με διευθυντές/τριες 5 σχολικών μονάδων και σχετικά στατιστικά στοιχεία. Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι η εκπαιδευτική πολιτική στην περίπτωση του ΕΠΛ χαρακτηρίζεται από σημαντικές αποφάσεις που αποδίδονται κυρίως σε γενικότερες κοινωνικοπολιτικές μεταβολές και στις μορφές που εσωτερικεύονται αυτές οι αλλαγές στους κρατικούς μηχανισμούς. Η εισαγωγή του θεσμού του ΕΠΛ στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δε συνοδεύτηκε από ουσιαστικές αλλαγές, που ήταν απαραίτητες στην κατεύθυνση της ενιαιοποίησης της λυκειακής εκπαίδευσης, και το ΕΠΛ δε μπόρεσε τελικά να επιτύχει τους εκφρασμένους στόχους της σχετικής πολιτικής.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this dissertation is the analysis and critique of the state education policy as far as Greek Integrated Lyceum (E.P.L.) is concerned in the years 1984 - 1995 and the comparison of the results of this policy with its declared aims. The techniques used in this research are the analysis of the content of the legislation and the relavant documents of the Ministry of Education, the analysis of interviews from the headpersons of 5 schools and the study of collected statistical data. The state education policy about E.P.L. is characterised by serious contradictions mainly due to the socio-political changes and the forms they were internalized in the state apparatuses. The implementation of the E.P.L. was not followed by substantial reforms towards the comprehensivization of the higher secondary education and this school type could not fulfill its declared aims.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/12747
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/12747
ND
12747
Εναλλακτικός τίτλος
State education policy making and implementation: the case of the integrated lyceum (E.P.L.)
Συγγραφέας
Γεωργιάδης, Νικόλαος
Ημερομηνία
2000
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Ηλιού Μαρία
Φραγκουδάκη Άννα
Πεσμαζόγλου Στέφανος
Κοντογιαννοπούλου-Πολυδωρίδη Γεωργία
Μακρυνιώτη Δήμητρα
Ζαμπέτα Παρασκευή
Ασκούνη Κανέλλα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κρατική πολιτική; Εκπαιδευτική πολιτική; Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια; Ανώτερη εκπαίδευση; Εκπαίδευση; Εκπαίδευση; Ενιαίο σχολείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
569 σελ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)