Η εξέλιξη των βιολογικών γνώσεων για την ταυτότητα, διατροφή, αναπνοή και ανάπτυξη των φυτών

Περίληψη

ΔΥΟ ΗΤΑΝ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΗΣ ΕΡΕΥΝΗΣ:Α)ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΘΕΙ ΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ Η ΟΧΙ ΜΙΑ ΔΙΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝ,ΝΑΙ,ΣΕ ΠΟΙΑ ΗΛΙΚΙΑ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΑΥΤΗ Η ΘΕΩΡΙΑ.Β)ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΘΕΙ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ.ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΕΛΑΒΑΝ ΜΕΡΟΣ 90 ΠΑΙΔΙΑ(30 ΠΡ.ΗΛΙΚΙΑΣ,30 Δ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ 30 ΣΤ'ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΖΗΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ.ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ:Α)ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΔΗ ΗΛΙΚΙΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΕΙ ΜΙΑ ΔΙΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΜΒΙΩΝ ΟΝΤΩΝ ΕΝΤΑΣΣΟΥΝ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΖΩΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΦΥΤΑ.Β)ΕΔΩΣΑΝ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗ,ΑΝΑΠΝΟΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΥΤΩΝ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΧΡΗΣΗ ΚΑΠΟΙΩΝ ΝΟΗΤΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΧΟΥΝ ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE AIM OF THIS RESEARCH WAS TWOFOLD:A)TO INVESTIGATE WHETHER CHILDREN HAVE OR HAVE NOT AN INTUITIVE THEORY OF BIOLOGY AND ,IF SO,AT WAT AGE IT MAKES ITS APPEARANCE.B)TO INVESTIGATE THE PHENOMENON OF CONCEPTUAL CHANGE IN THE DOMAIN OF BIOLOGY.NINETY CHILDREN (AGE RANGE FROM 4 TO 12 YEARS) PARTICIPATED IN THIS RESEARCH.THEY WERE INTERVIEWED INDIVIDUALLY ON THE BASIS OF A QUASTIONNAIRE PREPARED BY THE RESEARCHER HIMSELF.THE RESULTS SEEM TO SUGGEST THAT:A)FROM PRESCHOOL AGE CHILDREN HAVE FORMED AN INTUITIVE THEORY OF BIOLOGY.SINCE IN THE CATEGORY "LIVING THINGS" THEY INCLUDE BOTH ANIMALS AND PLANTS.B)THEY EXPLAINED SUCH BIOLOGICAL FUNCTIONS AS NUTRITION,RESPIRATION AND GROWTH OF PLANTS BY MAKING USE OF CERTAIN MENTAL MODELS.THERE WAS FOUND A STATISTICALLY SIGNIFICANT CORRELATION BETWEEN MENTAL MODELS AND AGE OF CHILDREN.
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/12330
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/12330
Συγγραφέας
Κύρκος, Χρήστος
Ημερομηνία
1999
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κολιάδης Εμμανουήλ
Βοσνιάδου Στέλλα
Κόκκοτας Παναγιώτης
Παππάς Αθανάσιος
Καλκάνης Γεώργιος
Λέξεις-κλειδιά
Φυτά; Παιδιά; Βιολογία; Νοητικά μοντέλα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
337 σελ. εικ., πίνακες