ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΚΩΝ , ΑΙΤΙΩΔΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΙΚΩΝ ΣΧΕΣΩΝ ΣΕ ΣΥΝΑΡ ΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΔΟΜΙ...

Περίληψη

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΣΕ ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΗΠΙΑΚΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ ΔΟΜΙΣΜΟΥ (ΔΕΜΕΤΡΙΟΘ & ΕΦΚΛΙΔΕΣ 1989).ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΣΕ ΣΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΚΥΡΙ ΩΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ 1) ΜΠΟΡΕΙ Η ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΩΣ ΜΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΣΦΑΙΡΑ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ (ΕΔΟΣ) ΣΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΝΟΥ2)ΠΟΙΕΣ ΔΟΜΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ , ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΔΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ 3) ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Π ΡΟΤΥΠΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΣΥΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΕΣ ΠΟΡΕΙΕΣ ΤΩΝ ΕΔΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ 4) ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΕΡΕΥΝΗΘΗΚΑΝ ΑΤΟΜΙΚΑ ΣΕ ΕΝΑ ΔΕΙΓΜΑ 140 ΑΤΟΜΩΝ , ΗΛΙΚΙΑΣ 4 - 10 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥ ΟΦΥΛΛΩΝ .ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΟΙΟΤΙΚΟ , ΤΟ ΑΙΤΙΑΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΕΔΟΣ , ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΕΞΕΤΑΖΑΝ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΗΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ .ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE AIM OF THIS STUDY WAS TO INVESTIGATE THE NATURE AND DEVELOPMENT OF CHILDREN'S DRAWING ABILITY DURING THE PRE - SCHOOL AND SCHOOL AGE , IN TERMS OF THE THEORY OF EXPERIMENTIAL STRUCTURALISM (DEMETRIOU & EFKLIDES 1989) .MORE SPECIFICALLY , THE PRESENT RESEARCH WAS DESIGNED TO EXAMINE FOUR CRITICAL QUESTIONS :1) COULD THE DRAWING ABILITY BE CHARACTERIZED AS A SPECIALISED COGNITIVEABILITY (SSS) IN THE ORGANISATION OF THE MIND ?2)WHAT STRUCTURAL RELATIONS ARETHERE , BETWEEN THE DRAWING ABILITY , THE RES T OF THE SPECIALISED COGNITIVEABILITIES AND THE PROCESSING SYSTEM ? 3) WHAT IS THE DEVELOPMENTAL PROFILE OF THE DRAWING ABILITY AND WHETHER IS RELATED TO DEVELOPMENT OF THE REST OF THE SSS'S AND THE PROCESSING SYSTEM ? 4)WHAT IS THE NATURE OF THE DRAWING ABILITY ?THE ABOVE QUESTIONS WERE INVESTIGATED IN A SAMPLE OF 140 BOYS AND GIRLSAGED 4 AND 10 YEARS .COGNITIVE AND DRAWING TASKS WERE DEVELOPED AND APPLIED ,TESTING FOR THE QUALITATIVE , CAUSAL AND SPATIAL SSS R ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/10493
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/10493
Εναλλακτικός τίτλος
DRAWING REPRESANTATION OF CATEGORICAL , CAUSAL AND SPATIAL RELATIONS ΙN CONNECTION TO THE DEVELOPMENTAL STATE OF THE RELEVANT SPECIALIZED SYSTEMS AND THE PROCESSING SYSTEM
Συγγραφέας
ΜΠΟΝΩΤΗ, ΦΩΤΕΙΝΗ
Ημερομηνία
1998
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΜΑΡΚΟΥΛΗΣ ΔΙΟΜΙΔΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΣΥΓΚΟΛΛΙΤΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ
ΕΥΚΛΕΙΔΗ-ΚΩΣΤΑΡΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
ΚΑΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ
ΚΙΟΣΕΟΓΛΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗΣ
ΒΟΡΡΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Γνωστική ανάπτυξη; ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ - ΒΙΩΜΑΤΙΚΟΣ ΔΟΜΙΣΜΟΣ; ΝΕΟ - ΠΙΑΖΕΤΙΑΝΕΣΘΕΩΡΙΕΣ; ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ; ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ; Σχεδιαστική ικανότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά