ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΩΝ ΖΗΛΩΤΩΝ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (1342 - 1349): ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ

Περίληψη

ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΩΝ ΖΗΛΩΤΩΝ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 1342 - 49, ΕΙΧΕ ΘΕΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΣΤΙΚΟ Η ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ. ΑΥΤΟ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΤΑΣΗΣ ΤΟΥ, ΝΑ ΑΝΑΙΡΕΣΕΙΤΗΝ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΓΑΣΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΑΛΛΗΛΙΑΣ. ΤΟ ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ ΚΙΝΗΜΑ ΔΕΝΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΥΣΕΩΣ, ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟΑΣΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΟΥΤΕ ΔΙΑΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ ΡΗΞΕΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ. Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΔΕΝ ΕΥΝΟΕΙ ΦΥΓΟΚΕΝΤΡΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΠΟΛΕΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΩΝ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙ, ΤΑΣΕΙΣ "ΘΕΣΜΟΠΟΙΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΟΥΤΟΠΙΑΣ", ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΕ ΑΥΤΑΡΧΙΚΗ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ. Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ - ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΔΥΝΑΤΗ Η ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗ Λ. ΑΜΕΡΙΚΗ.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE SOCIAL MOVEMENT OF ZEALOTS IN THESSALONIKI (1342 - 49) WAS NEITHER AN URBAN NOR A COMMUNISTIC MOVEMENT BUT A THEOCRATIC ONE. THIS IS EXPLAINED BY ITS TENDENCY TO OPPOSE TO THE SUCCESSFUL CORDINATION BETWEEN STATE AND CHURCH. DUE TO BASIC DIFFERENCES IN THE STRUCTURE OF THE ZEALOTS' MOVEMENT IT IS IMPOSED FOR US TO MAKE A CLEAR DISTINCTION BETWEEN THIS MOVEMENT AND THE WEST CORRESPONDING ONES. THEREFORE WE HAVE TO TAKE INTO CONSIDERATION THAT: THE RIOTS OF THEWEST COME FROM THE CLASS OF CAPITALISTS WHETHER THE ZEALOTS ARE POOR RELIGIOUS PEOPLE WITHOUT SOCIAL STATUS WHO DO NOT OPPOSE TO THE CENTRAL GOVERNMENT. MOREOVER, THE FACT THAT THIS MOVEMENT IN THESSALONIKI HAS A SOCIAL - RELIGIOUS CHARACTER ENABLES A CORRELATION, WITH ITS CONTEMPORARY MOVEMENTS OF POLITICALTHEOLOGY IN LATIN AMERICA.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/8989
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/8989
ND
8989
Συγγραφέας
Κωτσιόπουλος, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
1995
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΖΗΣΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
ΦΑΝΟΥΡΓΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΚΡΙΚΩΝΗΣ ΧΡΙΣΤΟΣ
ΘΕΟΔΩΡΟΥΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΓΙΟΥΛΤΣΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΣΤΟΓΙΟΓΛΟΥ [ΆΓΝΩΣΤΟ]
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
ΑΣΤΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ; ΕΜΦΥΛΙΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ; Ζηλωτές; ΘΕΟΚΡΑΤΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ; ΘΕΩΡΙΑ ΑΛΛΗΛΟΔΙΕΙΣΔΥΣΕΩΣ; ΘΕΩΡΙΑ ΠΑΡΑΣΤΡΩΜΑΤΩΝ; ΚΙΝΗΜΑ ΖΗΛΩΤΩΝ; ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ; ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΑ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)