ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΧΑΜΠΕΡΜΑΣΙΑΝΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ: ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΜΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΗΣ ...

Περίληψη

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΑΥΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ΥΠΕΡΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ. ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΣΥΝΔΕΣΗ, ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΞΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΙ ΤΗ ΧΑΜΠΕΡΜΑΣΙΑΝΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ "ΑΛΛΟΥ" ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟΥ. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΝΤΑΣ ΟΤΙ Η ΓΝΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΚΦΡΑΣΗ, ΤΟΣΟ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ, ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ, ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΣΕ ΣΧΕΣΗ, ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ, Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΑ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΔΟΜΗΣΗΣ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑΕΡΜΗΝΕΥΣΕΙ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ HABERMAS. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΑΥΤΗ, ΑΝ ΟΧΙ ΚΑΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ, ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ ΚΑΙ ΥΠΟΝΟΜΕΥΕΙ ΤΗΝΚΥΡΙΑΡΧΗ ΓΙΑ ΤΗ ΓΝΩΣΙΟΘΕΩΡΙΑ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΡΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟΥ. ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THIS STUDY AIMS TO EXPLORE THE POSSIBILITY OF OVERCOMING SUBJECTIVE RATIONALISM BY LINKING KNOWLEDGE TO ITS SOCIAL CONTEXT. THE LATTER IN PARTICULAR HELPSTO REVEAL AND INTERPRET HABERMAS' NOTION OF COMMUNICATIVE RATIONALITY WHICH CONFIRMS THE ROLE OF THE "OTHER" IN THE PROCESSES OF CONSTRUCTION OF STRUCTURES OF RATIONALITY THAT THE HUMAN SUBJECT APPEARS TO BE CHARACTERISED BY. AT THESAME TIME, THIS APPROACH, BY VIEWING KNOWLEDGE AS BOTH AN EXPRESSION OF EXPERIENCE AND OF ARGUMENTATIVE PROCEDURES, COULD CONTRIBUTE TO AN ANALYSIS OF CONCRETE PRACTICES IN EDUCATION. FROM A POINT OF VIEW OF THE RESEARCH DESIGN THIS DISSERTATION USES THE METHODOLOGICAL TOOLS OF ANALYSIS AND RATIONAL RECONSTRUCTION IN ORDER TO INTERPRET THE NOTION OF COMMUNICATIVE RATIONALITY. THIS INVESTIGATION LEADS TO THE CONCLUSION THAT, AT THE VERY LEAST, HABERMAS' NOTION OF COMMUNICATIVE RATIONALITY CHALLENGES AND UNDERMINES THE VIEW OF SUBJECTIVERATIONALITY WHICH IS A DOMINANT ASSUMPTION OF TRADIT ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/8958
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/8958
Συγγραφέας
ΛΑΜΝΙΑΣ, ΚΩΣΤΑΣ
Ημερομηνία
1995
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
ΡΑΣΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
ΚΟΥΖΕΛΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ
ΚΟΥΛΑΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΤΕΡΛΕΞΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ
ΤΣΙΑΚΑΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΖΗΣΗΣ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ; ΑΥΤΟΣΤΟΧΑΣΜΟΣ; ΒΙΟΥΜΕΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ; Εξορθολογισμός; ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ; ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ; ΕΡΓΑΛΕΙΑΚΗ ΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ; ΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά