Η επιθετική συμπεριφορά στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο: διερεύνηση των παραμέτρων διαφοροποίησης υπό το πρίσμα του ατομικού προφίλ των μαθητών

Περίληψη

Σκοπός. Η παρούσα διδακτορική διατριβή επικεντρώνεται στη διερεύνηση της επιθετικής συμπεριφοράς και της θυματοποίησης στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο, εξετάζοντας τις παραμέτρους διαφοροποίησης υπό το πρίσμα του ατομικού προφίλ των μαθητών. Στόχος είναι η ανάδειξη των χαρακτηριστικών τόσο των μαθητών που εκδηλώνουν επιθετική συμπεριφορά όσο και εκείνων που τη βιώνουν, με έμφαση στις διαφορές που σχετίζονται με τα ατομικά τους χαρακτηριστικά. Επιπροσθέτως, η παρούσα έρευνα διερεύνησε τους τρόπους με τους οποίους οι εκπαιδευτικοί διαχειρίζονται τέτοιου είδους περιστατικά, εστιάζοντας τόσο στις πρακτικές παρέμβασης που εφαρμόζονται όσο και στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στο σχολικό περιβάλλον. Μέθοδος. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν από το σχολικό έτος 2020-21 έως και το 2022-23 μέσω ερωτηματολογίων που αναπτύχθηκαν ειδικά για τους σκοπούς της έρευνας. Τα ερωτηματολόγια, τα οποία εγκρίθηκαν από την Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, απευθύνονταν σε εκπαιδευτικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Purpose. This PhD thesis focuses on the investigation of aggressive behavior and victimization in contemporary Greek schools, examining the differentiation parameters in the light of the students' individual profile. The aim is to highlight the characteristics of both stu-dents who exhibit aggressive behaviour and those who experience it, with emphasis on the differences related to their individual characteristics. In addition, this research explored the ways in which teachers manage such incidents, focusing both on the intervention practices implemented and the challenges they face in the school environment. Method. Data were collected from the school year 2020-21 to 2022-23 through questionnaires developed specifically for the purpose of the research. The questionnaires, which were approved by the Ethics Committee of the University of West Attica, were ad-dressed to primary and secondary school teachers. A total of 292 teachers (teachers and kindergarten teachers) answered during the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/60236
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60236
ND
60236
Εναλλακτικός τίτλος
Aggressive behavior in contemporary greek public schools: exploring differentiating parameters related to pupils' personal profile
Συγγραφέας
Μπουρού, Αργυρώ (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών
Εξεταστική επιτροπή
Παπαγεωργίου Ευσταθία
Κριεμπ΄άρδης Αναστάσιος
Καρκαλούσος Πέτρος
Σιδηροπούλου Τρυφαίνη
Χανιώτης Δημήτριος
Νίνος Κωνσταντίνος
Φούτζουλα Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Επιθετικότητα; Θυματοποίηση ανηλίκων; Σχολικός εκφοβισμός; Επιθετική συμπεριφορά; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Θύμα - θύτης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)