Εντοπισμός και αντιμετώπιση εννοιολογικών και συλλογιστικών εμποδίων στην Ηλεκτρονική

Περίληψη

Η κατανόηση από τους μαθητές και φοιτητές των νόμων του Ηλεκτρισμού αλλά και της εφαρμογής τους σε βασικά ηλεκτρικά κυκλώματα, λόγω της σημαντικότητας της, έχει λάβει μεγάλης προσοχής από την εκπαιδευτική και ερευνητική κοινότητα διεθνώς. Για τη μελέτη της λειτουργίας των κυκλωμάτων αυτών, έρευνες δείχνουν, ότι οι μαθητές δημιουργούν και χρησιμοποιούν μια ποικιλία από εννοιολογικά μοντέλα, που πολλές φορές δημιουργούν παρερμηνείες, προκαταλήψεις, και εναλλακτικές ιδέες, οι οποίες διαπιστώνεται ότι είναι εξαιρετικά ισχυρές και επίμονες και συχνά παραμένουν άθικτες στις σκέψεις των μαθητών. Στην παρούσα εργασία, παρουσιάζονται και κατηγοριοποιούνται τα εννοιολογικά και συλλογιστικά εμπόδια των μαθητών σχετικά με τα βασικά ηλεκτρικά κυκλώματα συνεχούς ρεύματος και τους νόμους που τα διέπουν. Τα αποτελέσματα προέκυψαν από έρευνα με τη συμμετοχή 221 μαθητών της Β’ τάξης του γενικού λυκείου από την Ελλάδα, που διενεργήθηκε για το σκοπό αυτό. Οι εννοιολογικές και οι συλλογιστικές δυσκολίες τω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Understanding students of Electricity laws and their application to basic electrical circuits of direct current because of its importance, it has received much attention from the educational and research community internationally. To study the function of these circuits, researches show that students create and use a variety of conceptual models, which often create misconceptions, and alternative ideas that are found to be extremely strong and persistent and often remain intact in students' thoughts. In this work, is presented a research on 221 high school students’ (16-17 years old) understanding into the study of basic DC circuits. Students’ conceptual and reasoning difficulties are presented using appropriate questionnaires and interviews. These evaluation tools were created for the purpose of this study. At the same time, there has been an attempt to identify the causes that lead to these specific difficulties, aiming the development of methodologies and teaching approaches, accomp ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2025)
DOI
10.12681/eadd/60189
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60189
ND
60189
Εναλλακτικός τίτλος
Identifying and addressing conceptual and reasoning difficulties in the Electronics
Συγγραφέας
Βαβάσης, Γεράσιμος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Φυσικής. Τομέας Ηλεκτρονικής Φυσικής και Συστημάτων
Εξεταστική επιτροπή
Τόμπρας Γεώργιος
Καλκάνης Γεώργιος
Κωνσταντίνου Κωνσταντίνος
Νισταζάκης Έκτορας
Ροδίτη Ευγενία
Γαργαλάκος Μιχαήλ
Ρεΐσης Διονύσιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική ➨ Φυσική, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ηλεκτρικά κυκλώματα; Συνεχές ρεύμα; Εννοιολογικά και συλλογιστικά εμπόδια; Εκπαιδευτικά μοντέλα; Εκπαιδευτικό υλικό
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.