Η χρήση ποιημάτων και τραγουδιών στη διδασκαλία της ανάγνωσης της Α΄ Δημοτικού: σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικής παρέμβασης
Περίληψη
Η παρούσα διατριβή, βασισμένη στην ιδέα της ενότητας της Γλώσσας και της Μουσικής και του τεκμηριωμένα θετικού συσχετισμού της σε ακαδημαϊκούς, συναισθηματικούς και κοινωνικούς τομείς όταν εμπλέκεται στην εκπαιδευτική πράξη, εξέτασε τις επιδράσεις μουσικοπαιδαγωγικής προσέγγισης της Πρώτης Ανάγνωσης με ομοιοκατάληκτα ποιήματα που αναγνώστηκαν και τραγουδήθηκαν σε μια τάξη Α΄ Δημοτικού (ν=22). Η έρευνα ανήκει στις ποιοτικές μελέτες και συνδύασε μικτή μεθοδολογία έρευνας της μελέτης περίπτωσης, με στοιχεία από την έρευνα δράσης και την πειραματική παρέμβαση. Σκοπός της ήταν να διερευνήσει τις επιδράσεις που αναδύθηκαν από την εφαρμογή της παρέμβασης στην ανάπτυξη της αναγνωστικής δεξιότητας και σε τομείς έξω από αυτήν. Οι μαθητές ελέγχθηκαν ως προς την φωνολογική ενημερότητα κατά την είσοδό τους στο Δημοτικό Σχολείο. Για δεκαπέντε εβδομάδες, παράλληλα με τα πεζά κείμενα του επίσημου εγχειριδίου της Γλώσσας Α΄ Δημοτικού, εξασκήθηκαν στην ανάγνωση ομοιοκατάληκτων ποιημάτων, κατάλληλων για ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This dissertation, grounded in the idea of the unity of Language and Music and its positive correlation in academic, emotional, and social domains when incorporated in the teaching process, analyzes the effects of a musical-pedagogical approach that embodies the reading and singing of rhymed poems on the Reading Acquisition of Greek-speaking First Grade Students (n=22). The research employed qualitative methodology, combining the case study method with elements of action research and experimental intervention. Its aim was to examine the impact of the teaching intervention on the students’ reading skills and other domains. The students were tested on their phonological awareness at the beginning of the school year. For fifteen weeks, apart from working with the prose texts of the official textbook, the students practiced reading original rhymed poems designed for reading instruction in the First Grade. The oral reading performance of the students was measured in three different stages r ...
περισσότερα
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (5.84 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.






