Ανάπτυξη και πειραματική διερεύνηση μοντέλου προσομοίωσης λειτουργίας κυψελών καυσίμου ανταλλαγής πρωτονίων

Περίληψη

Οι κυψέλες καυσίμου ανταλλαγής πρωτονίων (Proton Exchange Membrane Fuel Cells-PEMFCs) βρίσκονται στο προσκήνιο των τεχνολογικών εξελίξεων, προσφέροντας υψηλή απόδοση και μηδενικές εκπομπές κατά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο το σημαντικά υψηλό κόστος κατασκευής των ηλεκτροδίων τα οποία βασίζονται στην πλατίνα (Pt) αποτελούν τροχοπέδη για την μαζική εμπορική διαθεσιμότητα των PEMFCs. Η μείωση της χρήσης αλλά και της εξάρτησης από τέτοια υλικά είναι απαραίτητη για την οικονομική βιωσιμότητα των PEMFCs καθώς και για την ενίσχυση του ρόλου τους. Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, ο στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι να εξεταστεί πως επηρεάζεται η απόδοση της κυψέλης καυσίμου εφαρμόζοντας διμεταλλικές καταλυτικές επιφάνειες πλατίνας-ρουθηνίου, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί το ποσοστό χρήσης της πλατίνας. Πιο συγκεκριμένα, οι διμεταλλικοί καταλύτες έχουν παρουσιάσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω της δυνατότητας να μειώσουν το κόστος κατασκευής διατηρώντας υψηλή καταλυτική ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Proton Exchange Membrane Fuel Cells (PEMFCs) are at the forefront, offering high-efficiency and zero-emission for power generation. However, their significant cost hinders the widespread adoption of PEMFCs, primarily due to the reliance on platinum-based catalysts in the electrodes. Reducing the dependency on such expensive materials is critical to making PEMFCs economically viable and expanding their role in the transition toward a sustainable energy future. In this sense, the scope is to examine how the performance of PEMFC is affected by applying bimetallic catalyst layers, especially platinum-ruthenium, to minimize the percentage of platinum. Bimetallic catalysts have gained attention due to their potential to reduce cost while maintaining high catalytic activity. However, the transport properties, electrochemical reactions, and durability challenges associated with bimetallic catalysts must be further evaluated. Developing a simulation model incorporating bimetallic catalysts is c ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 8/2025)
DOI
10.12681/eadd/59292
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59292
ND
59292
Εναλλακτικός τίτλος
Development and experimental investigation of proton exchange membrane fuel cell operation simulation model
Συγγραφέας
Τζελέπης, Στέφανος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Σχολή Μηχανικών. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Εργαστήριο Ήπιων Μορφών Ενέργειας & Προστασίας Περιβάλλοντος
Εξεταστική επιτροπή
Καββαδίας Κοσμάς
Μαρνέλλος Γεώργιος
Ξύδης Γεώργιος
Καλδέλλης Ιωάννης
Νίκας Κωνσταντίνος - Στέφανος
Τσιπλακίδης Δημήτριος
Ζαφειράκης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Μηχανολογία
Λέξεις-κλειδιά
Κυψέλες Καυσίμου Ανταλλαγής Πρωτονίων; Διμεταλλικές Καταλυτικές Επιφάνειες; Υδρογόνο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.