Εκπαιδευτικά δωμάτια απόδρασης: μια εποικοδομητική εναλλακτική για την ανάπτυξη δεξιοτήτων πληροφοριακής ιδιωτικότητας

Περίληψη

Η προστασία της πληροφοριακής ιδιωτικότητας είναι ένα επίκαιρο αλλά και διαχρονικό ζήτημα, καθώς η διείσδυση του διαδικτύου κατακλύζει κάθε πτυχή της ζωής του σύγχρονου ανθρώπου. Οι γνώσεις και ικανότητες των χρηστών διαδικτύου σχετικά με την προστασία της ιδιωτικότητας είναι συχνά μη επαρκείς, για μία σειρά από λόγους που έχουν αναφερθεί στη σχετική βιβλιογραφία. Η ανεπάρκεια αυτή οφείλεται ενδεχομένως στην έλλειψη θεωρητικά τεκμηριωμένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν τη διδασκαλία και μάθηση της ιδιωτικότητας. Παράλληλα, η δημιουργία παρεμβάσεων για την ενίσχυση της ενημερότητας σε θέματα πληροφοριακής ιδιωτικότητας συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο της σχετικής έρευνας, καθώς η προστασία των προσωπικών δεδομένων φαίνεται ότι απασχολεί όλο και περισσότερο τους χρήστες του διαδικτύου. Νέες προσπάθειες συγκεντρώνουν ανακαλυπτικά και διαδραστικά χαρακτηριστικά, ωστόσο δεν υποστηρίζονται επαρκώς από μία σχετική θεωρία μάθησης, που να εξασφαλίζει την αποτε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The protection of information privacy is a salient and enduring concern, as the pervasiveness of the Internet has become integral to nearly every aspect of contemporary life. It is frequently observed that internet users lack an adequate understanding of privacy, a phenomenon that has been documented in relevant literature. This inadequacy may be attributed to the absence of theoretically grounded pedagogical approaches, that can support the teaching and learning of information privacy. Concurrently, the development of educational interventions to enhance privacy awareness persists as a focal point of pertinent research, as privacy appears to be a growing concern among internet users. The incorporation of reflective and interactive elements represents a promising approach, yet the lack of a robust learning theory to ground these elements and ensure their effectiveness and systematic design remains a challenge. Despite the recent emphasis in research on the necessity of reassessing trad ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58086
ND
58086
Εναλλακτικός τίτλος
Educational escape rooms: a constructive alternative for cultivating information privacy competencies
Συγγραφέας
Παπαϊωαννου, Θάνος (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Επιστήμης της Πληροφορίας και Πληροφορικής. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Τσώχου Αγγελική
Καρύδα Μαρία
Μάγκος Εμμανουήλ
Λαμπρινουδάκης Κωνσταντίνος
Δουκάκης Σπυρίδων
Νταντογιάν Χριστόφορος
Καλλονιάτης Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Διεπιστημονικές εφαρμογές επιστήμης ηλεκτρονικών υπολογιστών
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ιδιωτικότητα; Πληροφοριακή ιδιωτικότητα; Δεξιότητες πληροφοριακής ιδιωτικότητας; Εποικοδομητισμός; Προστασία της ιδιωτικότητας; Προστασία προσωπικών δεδομένων; Εκπαιδευτικά δωμάτια απόδρασης; Εποικοδομητική διδακτική της πληροφοριακής ιδιωτικότητας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.