Η έννοια του ιερού στο έργο του συνθέτη John Tavener (1944-2013): μουσική ανάλυση των έργων της περιόδου 1977-2000

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να σχολιάσει την έννοια του ιερού στο έργο του Άγγλου συνθέτη John Tavener (1944-2013) και για την ακρίβεια στο έργο της περιόδου 1977-2000. Γίνεται ξεκάθαρο ότι κατά την συγκεκριμένη περίοδο η παράδοση της Χριστιανικής ορθόδοξης εκκλησίας αποτέλεσε την κυριότερη επιρροή στην συνθετική διαδικασία του συνθέτη. Ως εκ τούτου, το εν λόγω σώμα έργων συνιστά μία ενότητα, η οποία αποτελεί με την σειρά της μία ασφαλής ερευνητική αφετηρία. Η εν λόγω έννοια, αυτή του ιερού, ορίζεται από τον συγγραφέα ως η σχέση μεταξύ των μουσικών διεργασιών και της θεολογικής ουσίας του κειμένου που χρησιμοποιείται. Τονίζεται επομένως ότι, η μελέτη αυτή θέτει στο επίκεντρο φωνητικά έργα. Έργα δηλαδή στα οποία υπάρχει εκφορά λόγου. Μεθοδολογικά, ο συγγραφέας τοποθετεί τις μουσικές αναλύσεις των έργων και τα γραπτά κείμενα του συνθέτη στο απόλυτο επίκεντρο προκειμένου να αρθρωθεί ένας θεωρητικός λόγος με μέσο και σκοπό το ίδιο το έργο, ο οποίος θα λειτουργήσει παράλληλα και ως προϋπόθεσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study attempts to comment on the concept of the sacred in the work of the English composer John Tavener (1944-2013) and, more precisely, in the work of 1977-2000. During this period, the tradition of the Christian Orthodox Church was the main influence on the composer's compositional process. Therefore, we can assume that the work of the period 1977-2000 forms a unified corpus of works, constituting a safe starting point. This concept, that of the sacred, is defined by the author as the relationship between musical processes and the theological essence of the text used. It is therefore emphasized that this study focuses on vocal works. That is works in which there is speech. Methodologically, the author places the musical analyses of the composer's works and written texts at the absolute center to articulate a theoretical discourse with the means and purpose of the work itself, which will also function as a prerequisite for the discussion about the compositional process and ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2025)
DOI
10.12681/eadd/57418
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57418
ND
57418
Εναλλακτικός τίτλος
The idea of sacred in the work of the composer John Tavener (1944-2013): musical analysis of the works of the period 1977-2000
Συγγραφέας
Κόρδης, Παύλος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Μουσικών Σπουδών. Τομέας Ιστορικής και Συστηματικής Μουσικολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μαλιάρας Νικόλαος
Χαλδαιάκης Αχιλλεύς
Σταϊνχάουερ Ιάκωβος
Ζερβός Γεώργιος
Αλεξιάδης Μηνάς
Τρυκούπης Αθανάσιος
Λεβίδου Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Λέξεις-κλειδιά
Τζων Τάβενερ; Μουσική και θεολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.