Ηλεκτρονικά σπορ: μια μελέτη στο πλαίσιο της φιλοσοφίας του αθλητισμού

Περίληψη

Η ψηφιακή τεχνολογία άλλαξε τη σύγχρονη αθλητική κουλτούρα και οδήγησε σε νέες μορφές σπορ, όπως είναι τα ηλεκτρονικά σπορ. Τα ηλεκτρονικά σπορ αποτελούν μία οργανωμένη ανταγωνιστική ανθρώπινη δραστηριότητα με βιντεοπαιχνίδια, μέσω διαδικτύου ή τοπικού δικτύου (LAN). Διαθέτουν τη δική τους ιστορική διαδρομή που αναδεικνύει και εξηγεί τα σημερινά τους χαρακτηριστικά: κοινωνική αλληλεπίδραση, ανταγωνισμός, οικονομικο-πολιτισμικά στοιχεία, ψυχαγωγία, δημοφιλία, και επαγγελματισμός. Πολλοί υποστηρίζουν ότι τα ηλεκτρονικά σπορ, συγκροτώντας ένα παρόμοιο οικοσύστημα με αυτό των συμβατικών σπορ, και διαθέτοντας όλα εκείνα τα εξωγενή και εγγενή χαρακτηριστικά, αλλά και λειτουργίες των συμβατικών σπορ, μπορούν να θεωρηθούν, και αυτά, έστω και υπό περιορισμούς, σπορ. Η θέση που υποστηρίζεται στην παρούσα μελέτη είναι ότι τα ηλεκτρονικά σπορ δεν μπορούν να ταυτιστούν με τα συμβατικά σπορ επειδή η ανθρωπινότητα, ως θεμελιώδες στοιχείο των σπορ, βιώνεται σε αυτά, από τους παίκτες τους, με διαφορετι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Digital technology has transformed modern sports culture and given rise to new forms of sport, such as esports. Esports are organised competitive human activities using video games, over the internet or a local area network (LAN). They have their own historical path that highlights and explains their current characteristics: social interaction, competition, economic-cultural elements, entertainment, popularity and professionalism. Many argue that esports, which form an ecosystem similar to that of conventional sports and have all the extrinsic and intrinsic characteristics and functions of conventional sports, can be considered as sports, albeit in a limited way. The thesis of this study is that esports cannot be identified with conventional sports because humanity, the fundamental element of sports, is experienced differently in them, by their players, and because they contain an inherent transhumanist imperative. It is a philosophical study that balances ontology and ethics, using el ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 2/2026)
DOI
10.12681/eadd/57189
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57189
ND
57189
Εναλλακτικός τίτλος
Esports: a study in the context of the philosophy of sport
Συγγραφέας
Κανελλόπουλος, Αθανάσιος (Πατρώνυμο: Αλέξιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Γκιόσος Ιωάννης
Καμπερίδου Ειρήνη
Κουτσούμπα Μαρία
Καρτερολιώτης Κωνσταντίνος
Πατσαντάρας Νικόλαος
Σταύρου Νεκτάριος
Μανούσου Ευαγγελία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία ➨ Φιλοσοφία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία ➨ Ηθική
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Βιντεοπαιχνίδια; Ανθρωπινότητα; Τεχνητή νοημοσύνη; Ψηφιακή τεχνολογία; Υπερανθρωπισμός; Κυβερνο-οργανισμός; Ψηφιακός ανθρωπισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.