Επίδραση του υπόβαθρου των εκπαιδευτών στην εκμάθηση της καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης και την αυτο-αποτελεσματικότητα (self-efficacy) σε μαθητές γυμνασίου

Περίληψη

Η Εξωνοσοκομειακή Καρδιακή Ανακοπή αποτελεί μια από τις συχνότερες αιτίες θανάτου, με ποσοστό επιβίωσης στην Ελλάδα < 5%. Σε περίπτωση Εξωνοσοκομειακής Καρδιακής Ανακοπής, η έγκαιρη έναρξη Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) και η χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή (ΑΕΑ) από τους παρευρισκόμενους (bystanders) εντός των πρώτων 3-5 λεπτών από το συμβάν αυξάνει σημαντικά της πιθανότητες επιβίωσης του θύματος. Για να αυξηθεί το ποσοστό των περιστατικών στα οποία εφαρμόζεται ΚΑΡΠΑ από τους παρευρισκόμενους, θα πρέπει να εκπαιδευτεί στην ΚΑΡΠΑ ένα σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού, που υπολογίζεται σε >25%. Ως αποτελεσματικότερη μέθοδος για την επίτευξη αυτού του στόχου θεωρείται η εισαγωγή της εκπαίδευσης στην ΚΑΡΠΑ στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των σχολείων, και συγκεκριμένα η εκπαίδευση και η ετήσια επανεκπαίδευση όλων των μαθητών από την ηλικία των 12 ετών για 2 ώρες. Το βασικότερο εμπόδιο στη διάδοση τέτοιων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και τη βιωσιμότητα τους σε βάθος χρόνου, αποτελεί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Out-of-hospital cardiac arrest remains one of the leading causes of death, with a survival rate of less than 5% reported in Greece. When an event of out-of-hospital cardiac arrest occurs, prompt initiation of Cardiopulmonary Resuscitation (CPR) and use of an Automatic External Defibrillator (AED) from bystanders during the first 3-5 minutes after the event, will substantially increase victim’s chances of survival. To achieve a meaningful increase in the number of cases where bystanders perform CPR, more than 25% of a country’s population should be trained in CPR5. The most effective method to accomplish this aim is the integration of CPR training programs into school curriculum, specifically, initiation of CPR 2-hours annual training for all schoolchildren from the age of 12 years. The limited availability of instructor is the main obstacle to the dissemination and preservation over time of CPR training programs for schoolchildren. In the present study, we designed a CPR training progr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56601
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56601
ND
56601
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of peer-education training in CPR knowledge, skill retention and self efficacy of high-school students
Συγγραφέας
Σπαρτινού, Αναστασία (Πατρώνυμο: Ματθαίος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Χειρουργικός. Κλινική Αναισθησιολογική Περιφερειακού Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Ηρακλείου
Εξεταστική επιτροπή
Παπαϊωάννου Αλεξάνδρα
Αγγουριδάκης Παναγιώτης
Ιωάννου Χρήστος
Νότας Γεώργιος
Φυντανίδου Βαρβάρα
Νύκταρη Βασιλεία
Πολυζωγοπούλου Ευτυχία
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΚλινική Ιατρική ➨ Επείγουσα ιατρική
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΚλινική Ιατρική ➨ Αναισθησιολογία και Ιατρική πόνου
Λέξεις-κλειδιά
Καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση; Αυτο-αποτελεσματικότητα; Επείγουσα ιατρική; ΚΑΡΠΑ; Μαθητές Γυμνασίου; Αναζωογόνηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.