Παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή στο σχολείο: εκτίμηση της συμπερίληψης στο εκπαιδευττικό σύστημα μέσω ποσοτικών και ποιοτικών δεικτών αξιολόγησης της γνώμης των εκπαιδευτικών και συσχέτιση με ειδικά χαρακτηριστικά της διαταραχής

Περίληψη

Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα εκπαιδευτικά συστήματα διεθνώς είναι η δημιουργία ενός συμπεριληπτικού σχολείου με στόχο την ενεργή και ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών ανεξαιρέτως και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στο επίκεντρο της εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής. Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής ήταν η διερεύνηση των απόψεων εν ενεργεία εκπαιδευτικών και προπτυχιακών φοιτητών όσον αφορά τη συμπερίληψη μαθητών με διαταραχή του φάσματος του αυτισμού στο γενικό σχολείο και τις πεποιθήσεις αυτοαποτελεσματικότητας σχετικά με την ικανότητά τους να διδάσκουν μαθητές με ΔΑΦ. Επιπρόσθετα, εξετάστηκε αν τα προβλήματα συμπεριφοράς και συναισθήματος των παιδιών με ΔΑΦ, από διπλή πηγή πληροφοριών (εκπαιδευτικοί-γονείς), επηρεάζουν τις απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη συμπερίληψη. Πρόκειται για μία συγχρονική έρευνα. Τον πληθυσμό της μελέτης αποτέλεσαν εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όλων των ειδικοτή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

One of the most important challenges faced by the educational systems internationally is the creation of an inclusive school with the aim of active and equal participation of all students without exception and the acceptance of diversity. Teachers are at the center of educational policy implementation. The purpose of this PhD thesis was to investigate the opinions of in-service and preservice teachers toward the inclusion of students with autism spectrum disorder in mainstream school and their self-efficacy beliefs regarding their ability to teach students with ASD. Additionally, it was examined whether the profiles of emotional and behavioral problems of children with ASD, from a dual source of information (teachers-parents), influence teachers' perceptions about inclusion. This is a cross-sectional study. The population of the study consisted of (N=543) primary education teachers of all specialties, (N=310) students of the Pedagogical Departments of Elementary and Preschool Education ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 5/2026)
DOI
10.12681/eadd/56553
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56553
ND
56553
Εναλλακτικός τίτλος
Children with developmental disorder at school: assessment of inclusion in the educational system through quantitative and qualitative indicators of teacher opinions and correlation with specific characteristics of the disorder
Συγγραφέας
Μητρουλάκη, Σωτηρία (Πατρώνυμο: Μόσχος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Νευρολογίας, Ψυχιατρικής και Αισθητηρίων Οργάνων. Κλινική Παιδοψυχιατρική
Εξεταστική επιτροπή
Σερντάρη Ασπασία
Σαμακουρή Μαρία
Τρυψιάνης Γρηγόριος
Καραφύλλης Αθανάσιος
Αρβανίτη Αικατερίνη
Ζηλίκης Νικόλαος
Πρώιου Χαρίκλεια
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΚλινική Ιατρική ➨ Ψυχιατρική και Ψυχική υγεία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Συμπερίληψη; Διαταραχή του φάσματος του αυτισμού; Διδακτική αυτοαποτελεσματικότητα; Προβλήματα συμπεριφοράς
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.