Το εικονογραφικό πρόγραμμα του Καθολικού της Μονής των Αγίων Τεσσαρακόντα μαρτύρων στα Χρύσαφα Λακωνίας (1620), έργο του ζωγράφου Γεωργίου Μόσχου: συμβολή στη μεταβυζαντινή ζωγραφική του 17ου αι.

Περίληψη

Το κατάγραφο καθολικό της Μονής των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων στα Χρύσαφα Λακωνίας, φιλοτεχνήθηκε το 1620 από το ζωγράφο Γεώργιο Μόσχο, ο οποίος αναδεικνύεται σε μια ανεξάρτητη και ολοκληρωμένη καλλιτεχνική προσωπικότητα, με επιρροή στην εικαστική παραγωγή έργων εντοίχιας ζωγραφικής μέχρι τα τέλη του 17ου αιώνα στην Πελοπόννησο. Ο ζωγράφος Γεώργιος Μόσχος μαζί με τον αδελφό του Δημήτριο δραστηριοποιούνται σε μια περίοδο περίπου 40 ετών, κατά την οποία φιλοτέχνησαν μνημεία, κατά κύριο λόγο της Πελοποννήσου. Οι αδελφοί Μόσχοι εμφανίζονται με επτά ενυπόγραφα έργα. Από αυτή την καλλιτεχνική δραστηριότητα, ξεχωρίζει ο Γεώργιος Μόσχος, εφόσον από το 1610 περίπου, κατά τις κτητορικές επιγραφές, υπογράφει τα μεγαλύτερα τοιχογραφικά σύνολα, ενώ του αποδίδονται και κάποια ακόμα, που παρουσιάζονται στην παρούσα διδακτορική διατριβή. Διερευνάται η τέχνη του ζωγράφου Γεωργίου Μόσχου και με βάση το ενυπόγραφο έργο του φωτίζεται η καλλιτεχνική του παραγωγή. Στο πλαίσιο της εξέτασης των ενυπόγραφων ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The recorded katholikon of the Monastery of the Four Holy Martyrs in Chrysafa, Laconia, was created in 1620 by the painter Georgios Moschos, who emerges as an independent and complete artistic personality, with an influence on the artistic production of wall paintings until his last moment. The painter Georgios Moschos together with his brother Dimitrios were active in a period of about 40 years, during which they created monuments, mainly of the Peloponnese. The Moschoi brothers appear with seven signed works. From this artistic activity, Georgios Moschos stands out, since from around 1610, according to the foundational inscriptions, he signs the largest wall-painting ensembles, while some more are attributed to him, which are presented in this doctoral thesis. The art of the painter Georgios Moschos is explored and his artistic production is illuminated based on his signature work. In the context of the examination of his signed and attributed works, some more mural sets are document ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56322
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56322
ND
56322
Εναλλακτικός τίτλος
The pictorial program of the Katholokon of the Monastery of the Holy Forty Martyrs in Chrysafa, Laconia (1620), the work of the painter Georgios Moschos: contribution to post-byzantine painting of the 17th century
Συγγραφέας
Δημητρίου, Χρύσα (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Θεολογίας. Τομέας Εκκλησιαστικής Ιστορίας, Χριστιανικής Γραμματείας Αρχαιολογίας και Τέχνης
Εξεταστική επιτροπή
Χατζούλη Γλυκερία
Υφαντής Παναγιώτης
Νανάκης Αρχιμ. Ανδρέας-Σταύρος
Γυιόκα Χαρίκλεια
Παπαδοπούλου Παγώνα
Μεράτζας Χρήστος
Παλιούρα Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία ➨ Αρχαιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Μόσχος, Γεώργιος; Λακωνία; Βορειοδυτική Σχολή; 17ος αιώνας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., χαρτ., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)