Επίπτωση των τεχνολογικά καινοτόμων συστημάτων διεξαγωγής της κυκλοφορίας των οχημάτων στην οδό, στην ποιότητα της ζωής των πολιτών και στην ελεύθερη άσκηση των θεμελιωδών δικαιωμάτων του ατόμου

Περίληψη

Στην ανατολή του 21ου αιώνα αναμένεται η επίτευξη μετάβασης σε ένα περιβάλλον κυκλοφορίας οχημάτων που θα κινούνται χωρίς την παρουσία οδηγού. Η μετάβαση αυτή, βεβαίως, από τη συμβατική οδήγηση στην πλήρως αυτοματοποιημένη, όπως παρουσιάζεται κατά SAE International (2021), δεν αποτελεί στιγμιαίο γεγονός. Αντιθέτως απαιτεί μια μακρά εξελικτική πορεία, τόσο της τεχνολογίας όσο και της κοινωνίας. Η άνεση, η οικονομία, η εξυπηρέτηση, η ασφάλεια, προβάλλονται από τους προαγωγούς της χρήσης του αυτόνομου οχήματος ως τα δυνατά του σημεία. Ταυτόχρονα όμως, δημιουργούνται εύλογοι προβληματισμοί για τις συνέπειες που αναμένεται να έχει η κυκλοφορία των αυτόνομων οχημάτων στην ανθρώπινη προσωπικότητα, σε άυλες πτυχές της ανθρώπινης υπόστασης και στην καθημερινότητά του ανθρώπου. Με γνώμονα τη διατήρηση των θεμελιωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου, κεντρικός στόχος της ερευνητικής αυτής διατριβής είναι, μέσα από την αναγνώριση των ανωτέρω προβληματισμών, η συμβολή στην ανάπτυξη ενός πλαισίου αρχών κα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

At the dawn of the 21st century, it is expected to achieve the transition to a traffic environment of driverless vehicles. This transition, of course, from conventional driving to fully automated driving, as presented according to SAE International (2021), is not an instantaneous event. On the contrary, it requires a long evolutionary path, both of technological and societal transformations. Comfort, economy, serviceability, safety, are displayed by the promoters of the use of the autonomous vehicle as its main benefits. However, reasonable concerns are raised about the consequences that the circulation of autonomous vehicles is expected to entail for the human personality, the intangible aspects of the humans and their daily lives. With a view to preserving the fundamental human rights, the central objective of this thesis is, through the identification of the above concerns, to contribute to the development of a framework of principles and positions that must govern the autonomous ve ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56271
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56271
ND
56271
Εναλλακτικός τίτλος
Impact of technologically innovative road traffic management systems on the quality of life of citizens and the free exercise of fundamental human rights
Συγγραφέας
Μάτσας, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Συγκοινωνιακών και Υδραυλικών Έργων
Εξεταστική επιτροπή
Μίντσης Γεώργιος
Μπάσμπας Σωκράτης
Ταξιλτάρης Χρίστος
Αΰφαντοπούλου Γεωργία
Μητσάκης Ευάγγελος
Πολίτης Ιωάννης
Φούντας Γρηγόριος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία ➨ Ηθική
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού ➨ Επιστήμη και Τεχνολογία των μεταφορών
Λέξεις-κλειδιά
Αυτόνομο όχημα; Αυτοματοποιημένο όχημα; Ηθική; Ιδιωτικότητα; Κυκλοφορία; Ευζωΐα; Οδικές μεταφορές; Μέθοδος Delphi; Στρατηγική πρόβλεψη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)