Περίληψη
Τα τελευταία χρόνια το παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον γνωρίζει ραγδαίες αλλαγές, οι οποίες έχουν προκύψει εξαιτίας της εξάπλωσης του Covid-19 και κατά επέκταση των επιπτώσεων της πανδημίας. Σε αυτή την νέα μετά-πανδημική εποχή, η οποία βρίσκεται ακόμα στα αρχικά της στάδια, οι καταναλωτικές συνήθειες φαίνεται να κατευθύνονται σε τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας και ποιότητας. Για αυτό τον λόγο, η ζήτηση του ελαιόλαδου ολοένα και αυξάνεται, με τις προβλέψεις να καταδεικνύουν πως αυτή η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί και για τα επόμενα χρόνια, αφού το ελαιόλαδο ανήκει στην κατηγορία των τροφίμων τα οποία παρουσιάζουν αυξημένη παγκόσμια ζήτηση. Η Κρήτη είναι μια από τις μεγαλύτερες ελαιοπαραγωγικές περιοχές της Ελλάδας, με το κρητικό ελαιόλαδο να είναι παγκοσμίου φήμης λόγω της εξαιρετικής ποιότητας του. Ο τομέας των εξαγωγών του ελαιόλαδου είναι υψίστης σημασίας όχι μόνο για την ενδυνάμωση της αναγνωρισιμότητας του κρητικού ελαιόλαδου στη διεθνή αγορά, αλλά και για την τόνωση της περιφερε ...
Τα τελευταία χρόνια το παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον γνωρίζει ραγδαίες αλλαγές, οι οποίες έχουν προκύψει εξαιτίας της εξάπλωσης του Covid-19 και κατά επέκταση των επιπτώσεων της πανδημίας. Σε αυτή την νέα μετά-πανδημική εποχή, η οποία βρίσκεται ακόμα στα αρχικά της στάδια, οι καταναλωτικές συνήθειες φαίνεται να κατευθύνονται σε τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας και ποιότητας. Για αυτό τον λόγο, η ζήτηση του ελαιόλαδου ολοένα και αυξάνεται, με τις προβλέψεις να καταδεικνύουν πως αυτή η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί και για τα επόμενα χρόνια, αφού το ελαιόλαδο ανήκει στην κατηγορία των τροφίμων τα οποία παρουσιάζουν αυξημένη παγκόσμια ζήτηση. Η Κρήτη είναι μια από τις μεγαλύτερες ελαιοπαραγωγικές περιοχές της Ελλάδας, με το κρητικό ελαιόλαδο να είναι παγκοσμίου φήμης λόγω της εξαιρετικής ποιότητας του. Ο τομέας των εξαγωγών του ελαιόλαδου είναι υψίστης σημασίας όχι μόνο για την ενδυνάμωση της αναγνωρισιμότητας του κρητικού ελαιόλαδου στη διεθνή αγορά, αλλά και για την τόνωση της περιφερειακής οικονομίας του νησιού. Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να ερευνηθούν οι στρατηγικές προώθησης και αποδοχής κρητικού ελαιολάδου. Για την διερεύνηση αυτού, πραγματοποιούνται δύο ποσοτικές έρευνες. Η πρώτη έρευνα αφορά πολιτικές εξαγωγικού εμπορίου που ακολουθούν οι επιχειρήσεις και οι συνεταιρισμοί οι οποίοι εξάγουν κρητικό ελαιόλαδο. Συνεπώς, στόχος είναι να διερευνηθούν πιθανές συσχετίσεις που σχηματίζονται μεταξύ των πολιτικών αυτών. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιούνται δύο μεθοδολογικές προσεγγίσεις. Αρχικά, μέσω της περιγραφικής στατιστικής παρουσιάζεται ο κλάδος των εξαγωγών κρητικού ελαιόλαδου και οι πολιτικές εμπορίου οι οποίες ακολουθούνται. Στην συνέχεια, η στατιστική ανάλυση με την μέθοδο Chi-square test (x2) θα απεικονίσει τις συσχετίσεις που εμφανίζονται μεταξύ των πολιτικών εξαγωγικού εμπορίου και μέσω αυτής θα επιβεβαιωθούν ή θα απορριφθούν τα ερευνητικά ερωτήματα τα οποία έχουν τεθεί στην παρούσα διατριβή. Συγκεκριμένα, επιβεβαιώνονται οι συσχετίσεις ανάμεσα στην απασχόληση ενός υπεύθυνου εξαγωγών με τις προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιούνται στις αγορές του εξωτερικού, το επίπεδο πιστοποιημένης γνώσης του εργαζομένου που περατώνει τις εξαγωγές με την διεξαγωγή έρευνας αγοράς, την αναγνωρισιμότητα του ελαιολάδου με την διεξαγωγή έρευνας αγοράς και οι διαφορές που δημιουργούνται αναφορικά με τις πολιτικές διεθνούς εμπορίου ανάμεσα στις επιχειρήσεις και τους συνεταιρισμούς. Η δεύτερη ποσοτική έρευνα αφορά στάσεις και δηλώσεις Γερμανών καταναλωτών, αναφορικά με το ελαιόλαδο και το κρητικό ελαιόλαδο. Μέσω της περιγραφικής στατιστικής παρουσιάζεται μεταξύ άλλων, ο βαθμός συμφωνίας των καταναλωτών σε δηλώσεις που αφορούν την κατανάλωση, την κατηγορία, την συσκευασία, την τιμή, την διαφήμιση και τον τόπο προέλευσης του ελαιολάδου. Στην συνέχεια, πραγματοποιείται διμεταβλητή στατιστική ανάλυση, με τον συντελεστή Spearman. Η συγκεκριμένη στατιστική ανάλυση εντοπίζει τις συσχετίσεις οι οποίες δημιουργούνται μεταξύ πολυάριθμων μεταβλητών και βοηθά στην δημιουργία των προφίλ καταναλωτών, ανάλογα με την προτίμηση τους για την περιοχή προέλευσης του ελαιολάδου που καταναλώνουν. Οι περιοχές που ερευνήθηκαν είναι η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Ελλάδα. Με παραδοχή πως οι εξαγωγές αποτελούν μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας, η διερεύνηση των πολιτικών εξαγωγικού εμπορίου κρητικού ελαιολάδου θα αναδείξει τις προοπτικές του κλάδου αλλά και τις αδυναμίες του, προκειμένου να ασκείται μια αποδοτική εξαγωγική δραστηριότητα.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
In recent years, the global economic environment has undergone rapid changes, which have occurred due to the spread of Covid-19 and the consequent effects of the pandemic. In this new post-pandemic era, which is still in its infancy, consumer habits seem to be directed towards foods of high nutritional value and quality. For this reason, the demand for olive oil is growing, with forecasts showing that this upward trend will continue in the coming years. Olive oil belongs to the category of foods that are in increased global demand. The purpose of this thesis is to research the promotion and acceptance strategies of Cretan olive oil. To investigate this, two quantitative surveys are conducted. The first research concerns export trade policies followed by companies and cooperatives that export Cretan olive oil. The purpose of this research is to investigate the export trading policies pursued by companies and cooperatives that export Cretan olive oil. The aim is therefore to investigate ...
In recent years, the global economic environment has undergone rapid changes, which have occurred due to the spread of Covid-19 and the consequent effects of the pandemic. In this new post-pandemic era, which is still in its infancy, consumer habits seem to be directed towards foods of high nutritional value and quality. For this reason, the demand for olive oil is growing, with forecasts showing that this upward trend will continue in the coming years. Olive oil belongs to the category of foods that are in increased global demand. The purpose of this thesis is to research the promotion and acceptance strategies of Cretan olive oil. To investigate this, two quantitative surveys are conducted. The first research concerns export trade policies followed by companies and cooperatives that export Cretan olive oil. The purpose of this research is to investigate the export trading policies pursued by companies and cooperatives that export Cretan olive oil. The aim is therefore to investigate possible correlations that are formed between these policies. Two methodological approaches are used for this purpose. Initially, through the descriptive statistics, the Cretan olive oil export sector and the trading policies that are followed are presented. Crete is one of the largest olive-producing regions in Greece, with Cretan olive oil being world-renowned for its excellent quality. The olive oil exports sector is of utmost importance not only for the strengthening of the branding of Cretan olive oil in the international market, but also for the stimulation of the regional economy of the island. Then, the statistical analysis with the Chi-square test (x2) method will reflect the correlations that appear between the export trading policies and through this the research questions that have been asked in the present dissertation will be confirmed or rejected. Specifically, the correlations between the employment of an export manager and the promotional actions carried out in foreign markets, the level of certified knowledge of the employee who completes the exports by conducting market research, the recognition of olive oil by conducting market research and the correlations are studied created in relation to international trade policies between businesses and cooperatives. The second quantitative survey concerns the attitudes and statements of German consumers regarding olive oil and Cretan olive oil. Descriptive statistics show, among other things, the degree of agreement of consumers in statements concerning consumption, category, packaging, price, advertising and place of origin of olive oil. Then, a bivariate statistical analysis is performed, with the Spearman coefficient. This statistical analysis identifies the correlations that are created between numerous variables and helps to create consumer profiles, according to their preference for the region of origin of the olive oil they consume. Those regions are Italy, Spain, Portugal and Greece. Assuming that exports are a driver of economic growth, the investigation of Cretan olive oil export trade policies will highlight the sector's prospects but also its weaknesses, in order to carry out an efficient export activity.
περισσότερα